Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

En sakfråga: Hur bedömer du kvaliten på RED jämfört med andra Radisson?
De marknadsför ju RED som något för den med ”ageless millenial mindset". Gen Y definiera grovt som någon född ca 1981 - 1996. Kan väl förklara designvalet med öppna garderober och dyl. Ska testa mitt första RED inom kort (Madrid). Tänkte det kunde vara kul att testa nåt nytt efter otaliga BLU (även i Madrid), trots att jag inte kvalificerar för målgruppen (om man inte får på ”ageless” då.)

De marknadsför ju RED som något för den med ”ageless millenial mindset". Gen Y definiera grovt som någon född ca 1981 - 1996. Kan väl förklara designvalet med öppna garderober och dyl. Ska testa mitt första RED inom kort (Madrid). Tänkte det kunde vara kul att testa nåt nytt efter otaliga BLU (även i Madrid), trots att jag inte kvalificerar för målgruppen (om man inte får på ”ageless” då.)
Som 81a var jag alltför gammal trots att jag faller inom ramen för definitionerna...

Hotell: Park Plaza Sukhumvit Bangkok
Bokat: Standardrum
Fick: Junior Svit - City View
Antal nätter: 2
Rate: Flexibel
Status: VIP
När: Maj
Övrigt: Mejlade några dagar innan och frågade om uppgradering, fick ett trevligt svar att det beror på tillgång vid incheckning, men kunde se direkt i appen att de uppgraderat mig till högsta kategori. Trevligt bemötande vid incheckning, nötter, frukt, juice och handskrivet brev som välkomstgåva.

Hotell: Radisson Blu Latvija Conference & Spa Hotel, Riga
Fick: Premium Class
Antal nätter: 1
Rate: Prepaid
När: Juli
Övrigt:

Hotell: Radisson Blu Hotel & Spa, Daugava Riga
Fick: Junior Suite (i den nyrenoverade delen)
Antal nätter: 1
Rate: Prepaid
När: Juli
Övrigt: Gammalt hotell, de allmänna utrymmena skulle behöva en uppfräschning, rätt tråkig frukost. Men de nyrenoverade juniorsviterna är väldigt fräscha och prisvärda för ca 750 kr/natt.

Hotell: Radisson RED Vienna
Bokat: Standardrum - Utsikt över innergården
Fick: Standardrum - Utsikt över floden (3:e vån)
Antal nätter: 3
Rate: Flexibel - Rabattökning på
När: 24-27 juli
Övrigt: fick 2 st paket Manner Wienernougat i handen och 2 x öl/vin/drink-biljett till rooftop-baren

Jag bokade detta vid lunch samma dag och såg att det var nästan fullbokat. Receptionisten såg det först vid incheckning och ursäktade sig väldigt mycket att det var den bästa uppgradering hon kunde ge. Tog en bra stund för henne att pussla fram rummet vi fick. Hon erbjöd också morgonrockar och tofflor som jag antar inte finns i standardrum annars.

Jag gillar faktiskt det här rummet bättre än sviten vi fick på RED i Aarhus. Typ samma inredning men det passar bättre i ett mindre rum. Den öppna garderoben är inte heller vänd så man ser den från sängen. Det är exakt samma tavlor i rummet och receptionen, man vet vad man får.

Toppen