Senaste nytt

SAS vill utöka sin långdistansflotta ytterligare från 2026

350 med 300 säten är väl egentligen lite för stor för SAS sett över helåret, om än de ät trevligare än 330. Men att ha bägge varianterna i en så pass liten flotta är väl o onödigt komplext? Kan en 330pilot också flyg 350? f
 
350 med 300 säten är väl egentligen lite för stor för SAS sett över helåret, om än de ät trevligare än 330. Men att ha bägge varianterna i en så pass liten flotta är väl o onödigt komplext? Kan en 330pilot också flyg 350? f
Ja, det krävs bara några få dagar i träning att gå från A330 - > A350. Tror snarare det var mer komplext att ha 4-motoriga A340 i flottan men kan ha fel...
 
Last edited:
350 med 300 säten är väl egentligen lite för stor för SAS sett över helåret, om än de ät trevligare än 330. Men att ha bägge varianterna i en så pass liten flotta är väl o onödigt komplext? Kan en 330pilot också flyg 350? f
Om givet samma antalet crew på både a350 och a330, varför inte? —> högre intäkter. Däremot har du rätt med att båda flygplanen är för stora för SAS givet helår, därav bantningen av A350 flottan. Stockholm/Köpenhamn/Oslo har inte kapaciteten att flyga dessa maskiner åretrunt likt Amsterdam/Frankfurt. Men ska bli spännande att se SAS satsning och draghjälp från AF-KLM.
 
Toppen