Senaste nytt

SAS Webshopping

Största problemet med Amazon i Sverige är om man inte är noga med att välja leveransalternativ när man bestämmer så får man utkörning med Airmee. Innebär att man måste vara hemma 17-22. Och man måste följa nedräkningen som kan diffa 1-2 h. Är man inte tillgänglig när budet är framme blir det ny visa nästa kväll. Det har jag inte tid med. Amazon borde tydligare erbjuda olika leveransalternativ.

Största problemet med Amazon i Sverige är om man inte är noga med att välja leveransalternativ när man bestämmer så får man utkörning med Airmee. Innebär att man måste vara hemma 17-22. Och man måste följa nedräkningen som kan diffa 1-2 h. Är man inte tillgänglig när budet är framme blir det ny visa nästa kväll. Det har jag inte tid med. Amazon borde tydligare erbjuda olika leveransalternativ.
Man behöver inte vara hemma vid leverans med Airmee. Jag har valt "lämna varor utanför dörren".
Fast kanske inte fungerar för alla.

Det går väl fortfarande att ge dem portkod och be dem lämna utanför dörren även i lägenhet. Beror såklart på vad man har för grannar..
Japp bor i ett hus med 36 lägenheter och det går utmärkt. Men vem vet, kanske avaktivera Airmee detta alternativ för områden/hus där de har haft problem med stölder.

Måste vara regionalt. Inga problem vare sig i Stockholm eller Ängelholm, men finns ju mer utmanande orter i riket.

Toppen