Senaste nytt

Air Baltic (generell diskussion)

Även värt att nämna att dessa vouchers endast användas på flyg inom status-perioden. Om ens VIP går ut i augusti kan man inte uppgradera ett flyg i september.

Knepet är att använda vouchers på flygningar efter att status gått ut (men bokas innan), så att man får prio och lounge då också.
Vilket gäller egentligen? :) är det något som ändrats kanske?

Och - kan man använda dessa vouchers för att uppgradera någon annan (på separat resa), eller bara när man själv reser?

Vilket gäller egentligen? :) är det något som ändrats kanske?

Och - kan man använda dessa vouchers för att uppgradera någon annan (på separat resa), eller bara när man själv reser?
Deras whatsup-kundtjänst insisterade på att jag inte kunde uppgradera flyg som avgår efter status-perioden gått ut. Alltså tvärtom mot hur det brukar vara med vouchers hos SAS, Finnair mm. Gick dock utmärkt på flygen som avgick under innevarande period. Det här var för några månader sedan.

Deras whatsup-kundtjänst insisterade på att jag inte kunde uppgradera flyg som avgår efter status-perioden gått ut. Alltså tvärtom mot hur det brukar vara med vouchers hos SAS, Finnair mm. Gick dock utmärkt på flygen som avgick under innevarande period. Det här var för några månader sedan.
Jag var i kontakt med dem i annat ärende idag och passade på att fråga om jag mindes rätt att jag har en voucher kvar (det hade jag). Då påpekade de utan att jag direkt frågade just att "remember that the flight has to take place within vouchers validity date, not just the booking".

Toppen