Senaste nytt

Uppgradera från ECONOMY till Business på AirFrance

Jag och min blivande fru reser med Air France ARN-CDG-GRU i economy för vårt bröllop som vi ska ha i Brasilien och jag skulle vilja uppgradera oss till Biz för att fira detta. Jag hittar dock ingen funktion för att uppgradera för poäng på AirFrance/FlyingBlue. Endast cash.
Finns det en funktion för att uppgradera för poäng?
Jag är EBG och har en AMEX241 men vad jag förstår kan jag inte uppgradera via EB.

Jag och min blivande fru reser med Air France ARN-CDG-GRU i economy för vårt bröllop som vi ska ha i Brasilien och jag skulle vilja uppgradera oss till Biz för att fira detta. Jag hittar dock ingen funktion för att uppgradera för poäng på AirFrance/FlyingBlue. Endast cash.
Finns det en funktion för att uppgradera för poäng?
Jag är EBG och har en AMEX241 men vad jag förstår kan jag inte uppgradera via EB.

Det stämmer, du kan endast uppgradera med Flying Blue poäng på Air France flyg, ej EB.

Bästa alternativet är alltid att boka den klass man vill resa i, då undviker man besvikelser. Uppgraderingar med Flying Blue miles (vad jag har förstått) tenderar att erbjudas väldigt ad-hoc.

Tack för svar! Har jag lite mera klarhet. Det låter som att jag får ringa upp AirFrance och fråga om vad som är möjligt för den aktuella flygningen. Jag har ju inte heller i nuläget några poäng i FlyingBlue vilket kanske medför att jag inte heller kan se alternativet att uppgradera för poäng.

Toppen