Senaste nytt

Waldorf Astoria öppnar i Helsingfors

Hoppla! Den var jag inte beredd på, i vilket skick är hotellet just nu? WA brukar hålla väldigt hög standard.

Hoppla! Den var jag inte beredd på, i vilket skick är hotellet just nu? WA brukar hålla väldigt hög standard.
Skicket ska nog vara bra, öppnades i slutet på 2023. Standarden ska vara väldigt hög på finsk/nordisk skala, men behöver säkert en puff eller två för att nå WA…
Men önskar dem all lycka!

Om jag inte är felunderrättat så drivs 2 Hilton hotell i Helsingfors av Scandic nämligen Hilton Helsinki Strand & Kalastajatorppa
en ny franchisetagare känns spännande på ett exklusivt hotell.
Jag tror att Hilton Helsingfors flygplats drivs av Hilton själva, notera tror!

Om jag inte är felunderrättat så drivs 2 Hilton hotell i Helsingfors av Scandic nämligen Hilton Helsinki Strand & Kalastajatorppa
Tror gör man i kyrkan :)

Kul att Waldorf etablerar sig på nordiska marknaden. Nu fattas det bara att dom skall öppna i Norge och Sverige. I Danmark skulle iof också vara lämpligt, men där tog ju SLH kedjan (inom Hilton) över Hotel Nimb.

Last edited:
Hörde i veckan att Scandic driver alla 3 Hilton-hotell i Finland samt samtliga (?) IHG-hotell.

Toppen