Senaste nytt

Stora ändringar till British Airways Executive Club fr.o.m 1-APRIL-2025

Då har jag tänkt rätt i alla fall. Som stationerad på LAX är det helt klart krångligare att greja segment med BA-metall så för mig är det åtminstone en förbättring.

Egentligen spelar status mindre roll för mig då jag åker nästan uteslutande i högre klasser, då de flesta fördelarna redan ingår. Men eftersom både Finnair och British Airways program är revenue-baserade känns det meningslöst att kreditera det egna programmet. Speciellt då tom avioser går att överföras mellan programmen.
 
Då har jag tänkt rätt i alla fall. Som stationerad på LAX är det helt klart krångligare att greja segment med BA-metall så för mig är det åtminstone en förbättring.

Egentligen spelar status mindre roll för mig då jag åker nästan uteslutande i högre klasser, då de flesta fördelarna redan ingår. Men eftersom både Finnair och British Airways program är revenue-baserade känns det meningslöst att kreditera det egna programmet. Speciellt då tom avioser går att överföras mellan programmen.
Ja, är man helt USA-baserad (snarare än bara flyger dit ofta) men inte flyger BA till Europa var det kanske svårt att få ihop även några få segment med BA-metall. Jo, Avios-överföringen är praktisk och i alla fall en positiv sak som hänt i Oneworld-sfären på senare år. Det finns väl BA-brandade kreditkort i USA och möjlighet att överföra poäng->BA Avios från flera andra kreditkort, så intjäningsmöjligheterna till BA (och IB) är väl större än till Finnair? Sedan tycker jag väl att det blivit allt svårare att hitta någon vettig användning för BA-Avios annat än för europeisk shorthaul p.g.a. de satans höga avgifterna för long haul. Har t.o.m. en BA Amex 2-4-1 som går ut i februari som eventuellt kommer att brinna inne.
 
Ja, är man helt USA-baserad (snarare än bara flyger dit ofta) men inte flyger BA till Europa var det kanske svårt att få ihop även några få segment med BA-metall. Jo, Avios-överföringen är praktisk och i alla fall en positiv sak som hänt i Oneworld-sfären på senare år. Det finns väl BA-brandade kreditkort i USA och möjlighet att överföra poäng->BA Avios från flera andra kreditkort, så intjäningsmöjligheterna till BA (och IB) är väl större än till Finnair? Sedan tycker jag väl att det blivit allt svårare att hitta någon vettig användning för BA-Avios annat än för europeisk shorthaul p.g.a. de satans höga avgifterna för long haul. Har t.o.m. en BA Amex 2-4-1 som går ut i februari som eventuellt kommer att brinna inne.
Du borde kolla på Iberia, rimliga skatter från Madrid, trevlig business (bättre än BA enligt mig), du kan använda voucher och nu finns även Japan som destination om man inte vill västerut.
 
Toppen