Nej det funkar bra via Avanza tex och då blir den direkt registrerad.Är väl den som handlas på Parisbörsen? Accor SA. Går att köpa via tex Avanza.
Vet dock inget om aktieägarprogrammet!
EDIT: Ah, det finns två olika klasser av aktier. Nu förstår jag din fråga!
EDIT2: "Accor shareholders can hold either bearer shares or registered shares. Bearer shares are not registered with Accor but are held by a financial intermediary, while registered shares are registered directly with Accor. To join the Accor Shareholders Club, a retail shareholder needs at least 50 bearer shares or one registered share."
Ah... kanske svårt att köpa en direktregistrerad.
Om det är en "bevarad hemlighet" så svara hellre i PM, men är det så att en aktie på avanza ger förmånen Accor Gold - utan övrig motprestation?Nej det funkar bra via Avanza tex och då blir den direkt registrerad.
Jag har via Accor och har fått det godkänt, men som sagt då är det bearer shares, d.v.s. 50 st. som gäller. De godtog screenshot på mitt innehav.Jag har haft kontakt med Accor shareholder och Avanza kan de inte godkänna, då de räknas som bearer shares. Man måste gå via den bank de uppger, för att köpa 1 aktie som de då kan se i systemet. De skriver såhär:
En vet jag inte jag hade 70. Guld ett år och de räknades som registrerade. Fru Ubbe hade några få aktier köpta via Nordnet nått år senare och de räknades som regrstrerade och gav guld ett år. Mina är sålda sedan länge men tror att hon har 2-3 st kvar.Om det är en "bevarad hemlighet" så svara hellre i PM, men är det så att en aktie på avanza ger förmånen Accor Gold - utan övrig motprestation?