Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

SAS gold f-piren på Arlanda. Lagom mycket folk. Fransk fiskgryta på menyn - fick lägga ut trålen för att få upp nån liten fiskbit. På väg till Luleå med SK016
20250622_162344.jpg

SAS har slutat med Marabou produkter ombord.
Men har en underleverantör ( förmodligen) levererar Marabou produkter till ett jubileum?
Eller har Marabous ägare Mondelez möjligen lämnat den Ryska marknaden efter kritiken de fått?

Som jag ser det så är det Marabou Twist sortiment som är övervägande i korgen.
Ja det är Twist som ligger i korgen.

Mondelez är kvar i Ryssland så vitt jag vet. Troligtvis är det någon som gjort ett misstag med det här inköpet.

Du har redan fått svar (nej, ingen SAS-lounge på HEL sedan 2020 - den lades väl ner istället för att återöppnas efter covid) men jag kan tipsa om att alla lounger som du har tillgång till finns listade på SAS webbplats:
Läser du där så slipper du fråga om varje flygplats. Om du inte har länken lätt tillgänglig: klicka på "Reseinfo" på SAS webbplats så syns "Lounger" som ett alternativ. Finns ingen lounge listad, så finns det helt enkelt ingen lounge för SAS.
BCN och HEL är väl de vanligaste att fråga om här på BC, och svaret är alltså nej i båda dessa fallen, och även för bl.a. AGP, LPA, PMI, NCE, LIS, MAN, EDI och DUB. Men i sådana lägen är i allmänhet Priority Pass (och i vissa fall Amex-lounger) din vän. ;)

Tack för info.

Hade tyvärr bara telefonen och några min innan Brathens ATR avgick fr. ARN till HEL, så det vara enklare att fråga (tänkte om typ AF/KL hade egen lounge) som man kunde komma in med EBG… än att söka.

Så tack för svaret och ursäkta besväret…

Tack för info.

Hade tyvärr bara telefonen och några min innan Brathens ATR avgick fr. ARN till HEL, så det vara enklare att fråga (tänkte om typ AF/KL hade egen lounge) som man kunde komma in med EBG… än att söka.

Så tack för svaret och ursäkta besväret…
Ingen fara alls, jag försökte skriva lite extra pedagogiskt för att inlägget skulle vara till nytta för andra som kanske har samma funderingar. Vet man väl att infon finns samlad på en sida hos SAS är det ganska lätt att hitta den.

• Gilla
Reactions: pep
SAS GULD på ARN väntar på SK401 till CPH dagen till ära reseri GO, det var en stor skillnad i pris, jag får ju fortfarande dryck och frukostboxen tar jag inte på korta resor

Fast Track väntetid 9 minuter trots två linor öppna!
IMG_2009.jpeg

Toppen