Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Men framförallt tycker jag Strawberry (som egenföretagare) är rätt mycket billigare än Scandic för samma/bättre hotell även om Scandic har bättre poängintjäning.
Det där är lite intressant... Jag körde länge med Scandic, men bytte till Strawberry för några år sedan för att jag kände att jag fick bättre hotell/rum/läge för ungefär samma kostnad som hos Scandic... Men det var ett tag sedan, så det har säkert ändrats... Poängintjäningen/kickbacken oaktad i jämförelsen.

Kollade själv i appen nu. 1 spenn är värd 11 öre. Får man 5 spenn per 10 kr under en vistelse blir det en rabatt på 5,5%. Så det tar 18,18 nätter för att få en gratis natt till samma värde i samband med nya kampanjen. Jämfört med ungefär 11 nätter med hotels.com utan någon speciell kampanj. Och man kan använda natten på nästan alla hotell i världen.
Helt sjukt vilket kasst lojalitetsprogram norrmannen infört.
Jag bodde 10 nätter på Scandic för nåt år sen (varav några family room), fick poäng så jag kunde boka en eller två bonusnätter under lågsäsong. Det är ju en avlägsen dröm med Spenn.

Helt sjukt vilket kasst lojalitetsprogram norrmannen infört.
Jag bodde 10 nätter på Scandic för nåt år sen (varav några family room), fick poäng så jag kunde boka en eller två bonusnätter under lågsäsong. Det är ju en avlägsen dröm med Spenn.
Jag vill börja med att konstatera att jag inte på något sätt vill försvara Strawberry, men nog finns det fler saker att värdera med ett lojalitetsprogram än frinätter? Bor man mycket hos en kedja så kan lika gärna andra förmåner som uppgraderingar och andra perks vara mer värda, beroende på vad man värderar förstås. Sedan tycker jag inte att Strawberry excellerat där heller, men jämfört med Scandic är min erfarenhet att de vinner ändå (på perks som man får vid övernattningar)...

Det som verkligen sänkte värdet var ju att förut kunde man boka nätter för 10000-15000 poäng även när rumspriset låg på 2000-3000 kr/natt. Tex Comfort Vesterbro i Köpenhamn eller Stenprien i Gbg vid evenemang. Det är nu ett minne blott.

• Gilla
Reactions: hco
Jag vill börja med att konstatera att jag inte på något sätt vill försvara Strawberry, men nog finns det fler saker att värdera med ett lojalitetsprogram än frinätter? Bor man mycket hos en kedja så kan lika gärna andra förmåner som uppgraderingar och andra perks vara mer värda, ...
Håller med och om programmet i övrigt hade känts generöst och väl fungerande hade jag kunnat leva med att spenn är så totalt värdelöst. De flesta frinätter jag bokar är "onödiga", typ roliga utflykter med dottern för att bryta vardagslunken.

Men det andra är ju dåligt det med. Inga bekräftade uppgraderingar, inga sviter, oändligt svårt och oändligt tjafsigt att få utcheckning kl 13.00 eller incheckning 14.30.

Kampanjer som inte fungerade och man fick jaga poängen. Fast sedan slutade de helt med kampanjer så då löste sig det problemet... Personal hämtad rakt in från gatan, utan utbildning och ledning. Tog man sin tid och energi för att lämna konstruktiv feedback fick man ett goddag-yxskaft svar från någon i Norge som missförstod allt och dessutom skyllde ifrån sig.

När/om jag stiger in på ett strawberry hotell är min första tanke "undrar vad jag ska bli besviken på idag". Jag kanske är över-negativ men de har grävt sig ett rejält hål och även om spenn gav 1:5 på frinätter skulle det inte räcka. Vad ska jag med frinätter till när hotellen inte bryr sig om mig som kund?

Toppen