Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Nya följd frågor.
1. Kan man ge bort Nivå 5 till någon som är redan medlem i Scandics program?
2. Någon vet var länken är till sidan där man ge bort?
Tack på förhand
Ge bort status gäller väl bara för de som tjänat sin status, inte de som fått den vid matchning?

Skulle säga att det beror på hotell. Har reggats en gång av 6-7 som jag nyttjat förmånen. Första gången fick jag till och med gratis frukost på en Scandic Go, utan att reggae, men det fungerar inte längre.

Första gången som Loyal Friend på Scandic :)

Checkade in på Scandic Continental mitt i Stockholm och fick superior rum på översta våningen. Fantastiskt utsikt över delar av Stockholm från 12;e våningen :)

20250612_215042.jpg
20250612_191542.jpg

Mitt första besök på Scandic som hyfsat nybliven Loyal Friend...
...när jag checkade in på Scandic Malmen i torsdags, inför Iron Maidens konsert, hade jag blivit uppgraderad från Superior rum till Junior Suite. Riktigt trevligt rum på 7:e våningen.
Tog inga bilder dock...

Vad är det som händer?
Jag hade ursprungligen länkats till True Friend via SAS matchningen, men vid månadsskiftet april–maj ändrades nivån till New Friend. Efter flera samtal med kundservice hoppade nivån tillbaka till True Friend.
Idag har nivån plötsligt ändrats till Close Friend?

Är det fler som har drabbats av att nivån pendlar fram och tillbaka?

Satt och kollade på att boka Downtown Camper i Stockholm och noterar att frukostbuffen behöver läggas till i bokningen om man vill ha det, den kostar 225 kr/person, alltså 450 kr totalt. Men jag har matchats till Loyal Friend och har ju då förmånen 2-1 frukost, det verkar ju i så fall som att det blir mer värde att köpa frukosten på plats (för 305kr) som blir priset för båda än att lägga till den i bokningen?

Borde inte vara några problem för Scandic att åtgärda det här så att man får förmånen på något sätt även direkt vid onlinebokning?

Vad är det som händer?
Jag hade ursprungligen länkats till True Friend via SAS matchningen, men vid månadsskiftet april–maj ändrades nivån till New Friend. Efter flera samtal med kundservice hoppade nivån tillbaka till True Friend.
Idag har nivån plötsligt ändrats till Close Friend?

Är det fler som har drabbats av att nivån pendlar fram och tillbaka?
Något är skumt. Jag är Dear Friend, men när jag loggar in får jag upp en lista med förmåner som jag får tillgång till om jag kvalar upp en nivå till Close Friend, som då är en nivå ner på trappan...

Edit: Har lagt till skärmdump #2 nedan.

Attachments

• IMG_0205.jpeg
    IMG_0205.jpeg
    889,3 KB · Visningar: 44
  • IMG_0207.png
    IMG_0207.png
    429,2 KB · Visningar: 35
Last edited:
Toppen