Senaste nytt

Champagnetråden

Resa bokad till Champagne 15-17/8.
Inte spikat vart vi ska bo, Epernay, Reims eller direkt på ett champagnehus.

Två kompisar så romantik är inte prio. Tänker det vore bra kunna gå till det mesta. Alt iaf bara ha bilen halvdag så att säga.

Tänkte man borde kunna få bra tips i denna tråd?

Är en guidad visning / tour bokad på Taittinger kl 14:30 den 16/8 i övrigt rätt öppet.

Tar gärna tips på hus / provningar samt så boende.
Accor gold. IHG silver, Radisson VIP.
Tackar på förhand

Det är en utmärkt fråga. Först tänkte jag "snart", sen började jag tvivla (går den att tjäna pengar på auktion?) Sen tänkte jag vid fira-pensionen (7-ish år).
Men jag har ju också högst tvivelaktig karaktär så vi får se.

Inte jättemycket att tjäna på auktion om du bara säljer något enstaka objekt, roligare att dricka den själv i så fall. Gör du det i Sverige via Bukowskis/Systembolaget så får du räkna med säljprovision på 12.5% för objekt under 10k. Köpare åker på 20% i inropsavgift så det är rätt dyra flaskor till slut vilket gör det lite mindre intressant för många.

Inte jättemycket att tjäna på auktion om du bara säljer något enstaka objekt, roligare att dricka den själv i så fall. Gör du det i Sverige via Bukowskis/Systembolaget så får du räkna med säljprovision på 12.5% för objekt under 10k. Köpare åker på 20% i inropsavgift så det är rätt dyra flaskor till slut vilket gör det lite mindre intressant för många.
Jo jag vet. Men jag hade kanske tur och kom över flaskan långt under nuvarande inköpspris så vem vet om tio år. Men sannolikheten att den är kvar då är låg :)

Toppen