Senaste nytt

Vistelse på Conrad Koh Samui

Vi frågade vår concierge om de fortfarande broderade namn på badrockar. Tydligen har man slutat med detta för några år sedan pga höga kostnader.

Dagen innan vi skulle checka ut fick vi nallebjörnar med våra namn i samband turn-down service. Faktumet är att vår concierge frågade mig dagen innan vilket tilltalsnamn min sambo har, då hon också har två förnamn där hennes tilltalsnamn inte är det första namnet utan det andra. Snyggt hanterat tyckte vi!

På vår sista frukost nu på morgonen fick jag möjligheten att växla ett par ord med hotellets General Manager Marco Araujo, som vi för övrigt träffade på Waldorf Astoria Maldives för 2 år sedan. Marco har tydligen varit manager på Conrad Koh Samui före WA Maldives och har sedan ett år tillbaka återvänt till sin gamla arbetsplats. Jag berättade för honom att jag har skrivit en kort recension för vår lilla skara medlemmar här på Business Class. Han uppskattade detta väldigt mycket och sa att alla på BC kan ta kontakt med honom om man har frågor om reseorten eller vill ha kontakt före sin ankomst. Han lovade att ta hand om BC medlemmarna på bästa sätt :) Ta i så fall kontakt med Marco på WhatsUp.

Kontaktuppgifter: Marco Araujo marco.araujo@conradhotels.com Direct Line: +66 (0) 77 915 800 Mobile: +66 (0) 65 349 9866

Jag passade även på att fråga gällande avsaknad av uppgradering. Fick besked att just denna vecka är resorten helt fullbokad pga av 1:a maj. Det är väldigt många asiater som hittar hit under 1:a maj veckan. Annars brukar hotellet alltid uppgradera HHD minst ett steg och oftast två. Det man får framförallt är bättre utsikt. Enligt Marco är de bästa villorna på level 2.Visa bifogad bild 164601
Visa bifogad bild 164602
Kom hit denna vecka och fick en bra villa på “level 2”. Instämmer att managern är väldigt bra. Kan även tillägga att vi fick nallebjörnar med våra namn “broderade” på deras morgonrockar.

Hur skulle ni säga det är för barnfamiljer? Mindre barn då, 2-6 år ungefär.
Det funkar att ta med sig barn och det finns till och med en liten kids club, men jag skulle tro att du behöver ha uppsikt över barnen 2-6 år gamla en hel del då det är väldigt brant. Finns en gemensam pool och där kan man förstås vara, men det finns ingen särskild pool för barn. Stranden är inget vidare och det går inte bada i havet utan badskor. I villan kan ni förstår vara och njuta. Sammantaget så landar jag nog i att ni bör försöka hitta en annan resort. Är barnen lite äldre, på säg över 8 år, kan det nog funka bättre.

Har varit här några ggr och instämmer med att man längtar tillbaks.
Glömmer aldrig desserten på Jahn som bestod i att maten sprutades ut med flaskor rakt på bordet. Väldigt okonventionellt men mycket gott.
Instämmer också i att det inte är något för barn. Det finns andra Hilton i Thailand som är oändligt mycket mer lämpade för det.

Toppen