Senaste nytt

SAS satsar stort på svensk inrikes från inledningen av 2025!

Enligt rykten så är just nu en av Braathens A319 maskiner i Tallinn för ommålning till SAS livery :)

Tobbe.o håller utkik och återrapporterar om ryktet stämmer eller ej ;)

Tyvärr fick inte A319 maskinen (SE-RGV) någon SAS färg i Tallinn utan flyger vidare i en udda Braathens livery. Maskinen verkar ändå enbart fungera som en inhoppare vid problem i ATR produktionen.

SE-RGD verkar vara A319 maskinen som jobbar på heltid åt SAS :)

Det händer grejer! :) SAS verkar vara påväg tillbaka till Örnsköldsvik! :)

Screenshot_20250507_111325_Samsung Internet.jpg

Vad tror ni det här innebär för SAS trafik till Visby?

Vad tror ni det här innebär för SAS trafik till Visby?

Jag tror Västflyg kan få det svårt i längden - SAS erbjuder ju numera (ett tag i alla fall) gratis ARN Express, möjligheter till ombokning samma dag (beroende på biljett och status), ganska så många avgångar per dag när jag tittade en random dag i maj. Om vi därtill lägger större möjligheter att hantera plan som får tekniska problem och måste ställas på backen (i alla fall vad jag inbillar mig) samt transfer pax så räknar jag inte ut SAS

BMA är en smidigare flygplats än ARN och ligger något bättre till kommunikationsmässigt beroende på vart man ska och gutar kan vara tjuriga men frågan är om det räcker

Det blir nog svårt för någon att konkurrera med SAS muskler och tidtabell, det mest extrema jag sett är måndag 23 juni när SAS kör 17 rundturer ARN - VBY med en blandning av ATR 72, CRJ 900 och A320/A320neo. Javisst en extrem dag när "alla" med självaktning skall dit, men visar ändå vad man kan ställa upp!

Last edited:
BMA är en smidigare flygplats än ARN och ligger något bättre till kommunikationsmässigt beroende på vart man ska och gutar kan vara tjuriga men frågan är om det räcker
Skoja inte! :) När vi inte är upptagna med att snurra runt på Ica Maxis parkering 18 varv för att hitta rutan som är närmast ingången eller att hävda att allt elände i världen är Region Gotlands fel, så deklarerar vi gärna hur oerhört jobbigt det blivit med att åka till Arlanda istället för till Bromma. Oavsett om man någonsin flyger eller inte...

Toppen