Senaste nytt

SAS avskaffar Business class på anslutningsflyg

Har jag krav på EU261?
Bokade resa i januari till MIA i business. Betalt med cash. Resan är som följer: OSL-CPH-YYZ-MIA och samma på returen. Resan sker i augusti.
 
Har du redan blivit nedgraderad eller befarar du att kommer bli nedgraderad? Har du bekräftade sittplatser i Business och sedan hamnar i ekonomi borde du kunna få någon ersättning. Men om du bokat business och blivit seatad i economy som en del av bokningsprocessen tror jag inte du är berättigad till något. Notera att skrivningen om Air Canada seating i economy även om longhaul är i business har funnits länge.
 
Har du redan blivit nedgraderad eller befarar du att kommer bli nedgraderad? Har du bekräftade sittplatser i Business och sedan hamnar i ekonomi borde du kunna få någon ersättning. Men om du bokat business och blivit seatad i economy som en del av bokningsprocessen tror jag inte du är berättigad till något. Notera att skrivningen om Air Canada seating i economy även om longhaul är i business har funnits länge.
Har blivit nedgraderad. Fick epost i tisdags.
 
SAS har nu förtydligat (?) komunikationen avseende business på anslutningsflygen inom Nordamerika:

1747856332855.png


Gamla texten

1747856372831.png


Hur många röstar för att det blev 100% tydligt nu ;)
 
Hehe, men skall man vara positiv innebär väl texten att man fortsatt kommer att bli placerad i ”domestic first” så länge det inte är ”Delta one” (kan väl i princip säga säga lie flat).
 
SAS har nu förtydligat (?) komunikationen avseende business på anslutningsflygen inom Nordamerika:

Visa bifogad bild 165116

Gamla texten

Visa bifogad bild 165117

Hur många röstar för att det blev 100% tydligt nu ;)
Den är ju tydligARE nu. Bokar man singelkabin hamnar man alltid i economy. Annars hamnar man ibland i economy.

Före delta-tiden kunde man använda seatmap för att få en ledtråd om vilken klass man hamnar i. Nu måste man ha fått en PNR för att kunna kolla upp det.
 
Toppen