Senaste nytt

Köpt biljett genom Flight Network, kan inte se den hos SAS

Erik M

Medlem
Min stackars mamma har av nån anledning köpt en resa med SAS genom för mig okända Flight Network. Hon har det sexställiga bokningsnumret men när jag ringer (diamant)support så säger de att bokningen är "låst", de kan inte se den. Vi vill kunna se vad som bokats, ev. göra sätesval, och lägga till mamma EB-nummer. Men det blir tekniskt fel när vi försöker se bokningen på webben.

Flight Network har tipsat om att använda CheckMyTrip men det fungerar (enligt uppgift) inte. Har inte förstahandsinfo på detta.

Nån som vet om man kan få tag på Flight Network och be dem "låsa upp" bokningen så vi kan se den inloggad på SAS' webb?

Min stackars mamma har av nån anledning köpt en resa med SAS genom för mig okända Flight Network. Hon har det sexställiga bokningsnumret men när jag ringer (diamant)support så säger de att bokningen är "låst", de kan inte se den. Vi vill kunna se vad som bokats, ev. göra sätesval, och lägga till mamma EB-nummer. Men det blir tekniskt fel när vi försöker se bokningen på webben.

Flight Network har tipsat om att använda CheckMyTrip men det fungerar (enligt uppgift) inte. Har inte förstahandsinfo på detta.

Nån som vet om man kan få tag på Flight Network och be dem "låsa upp" bokningen så vi kan se den inloggad på SAS' webb?
Gjorde en bokning åt min syster med familj förra veckan med just flight network då de ville boka billigast möjligaste. Fördelen med dessa var att de tog Amex utan att det påverkade priset.

Var nog ett 20-tal extratjänster man fick tacka ned till under tiden man gjorde den bokningen bla val av säte. Det är ju detta de tjänar pengar på.

SAS kommer inte vilja göra något med denna bokning och om din mamma inte gjort tillval för att få support så kommer ni nog inte komma mycket längre med Flight Network.

• Gilla
Reactions: hco
@Erik M Jag har bokat två resor med Flight Network nyligen, man måste se upp så att man använder rätt bokningskod, gjorde själv den missen nyss. På resans översiktssida, leta efter rubriken "Bokningsuppgifter till flygbolaget" i högerkanten så borde du hitta rätt...

IMG_0153.jpeg

Ja. OTAer er forvirrende: typisk får man 3 koder: ordrebekræftelse, OTAens bookningskode og flyselskabets kode. Den sidste kan være svær at finde, da den potentielt underminerer OTAens monopol: man kan ofte via flyselskabet vælge tillægsydelser gratis. Eks. kan man se baggage allowance som overgår den som OTAen oplyser

Hos vissa onlineresebyråer får man inte biljettbekräftelsen (icke att förväxla med betalningsbekräftelsen, som brukar komma omedelbart efter att betalningen är gjord), som innehåller PNR-koden, förrän flera timmar efteråt. Då kan man ibland hitta PNR-koden gömd i html-koden om man väljer "Inspektera" i webbläsaren (på en PC) och söker efter t ex PNR eller ref.

Toppen