Senaste nytt

Champagnetråden

Glad Påsk

IMG_0187.jpeg

Lördagen startade hos min favorit Michel Arnould förnyat lite av sin produktion och i samband med det uppdaterat etiketterna till en mer modärt utseende
På bilden finns det flaskor med både äldre och nya etiketter
IMG_2107.jpeg

Eter besöket blev det lunch och då provades ett vin från grannbyn till Verzenay som heter Vesselle, passade perfekt till fiskgrytan, efter det är jag som är den som kör bilen, blev det bara ett par munnar, innan jag gick över på, ja ni vet!

IMG_2109.jpeg

Efter lunchen åter till Verzenay och till en ny provning där jag tyvärr glömde ta bilder på buteljerna, ett hus som vi har besökt ett par gånger förut nu var ägarinnan bortrest men hennes dotter tog hand om oss.

IMG_2114.jpeg

Tillbaka till den mycket trevliga staden Epernay och bilen parkerad så blev det lite vin provning i solen på torget.
IMG_2116.jpeg

På middagen och förrätten blev detta vin
Har aldrig besök byn eller huset
IMG_2117.jpeg

Attachments

• IMG_2118.jpeg
    IMG_2118.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 38
Jag gillar den, men från en som kan och vet så tyckte han den var drickbar...
Fick de en dålig flaska?

I slutändan är ju vad jag tycker som spelar roll...
Menar du han tyckte den var odrickbar? Personligen tycker jag att det är en av bolagets mest prisvärda champagner (med tanke på att det är en årgångschampagne), jag tycker om den mycket. Han kan absolut ha fått en korkskadad flaska. Men som du säger - det är ju vad man själv tycker som spelar roll.

Menar du han tyckte den var odrickbar? Personligen tycker jag att det är en av bolagets mest prisvärda champagner (med tanke på att det är en årgångschampagne), jag tycker om den mycket. Han kan absolut ha fått en korkskadad flaska. Men som du säger - det är ju vad man själv tycker som spelar roll.
Skulle stått odrickbar...
De hällde ut den.

Har testat den två ggr och gillat det, i slutändan är ju det vad som betyder något för mig.

Toppen