Senaste nytt

Nästa SAS Mastercard dubbelpoängshelg?

Apropå Fly Premium, så är det väl egentligen bara ett intressant koncept om man reser mer än två ggr. per år (förutsatt att man även har Amex Elite med hyfsad spend = två vouchers/år)…
Alt. om man bokar åt ett större sällskap och har den turen att man hittar ”premium” biljetter åt alla?

Apropå Fly Premium, så är det väl egentligen bara ett intressant koncept om man reser mer än två ggr. per år (förutsatt att man även har Amex Elite med hyfsad spend = två vouchers/år)…
Alt. om man bokar åt ett större sällskap och har den turen att man hittar ”premium” biljetter åt alla?
Kan ju vara av intresse tex inom Europa, Skandinavien, Sverige med om man inte vill använda 241-vouchers på sådana resor. Speciellt när SAS kör poängkampanjer

Att kunna boka om, ändra etc utan att stressa om utgångna vouchers är nice med.
Men som @TP12 säger så är en stor nytta att kunna komma undan väldigt billigt inom Europa, speciellt när SAS inför C.

Men ifall de börjar kräva att det är direkt kopplat till spend på kortet så måste nog poängnivåerna ner kraftigt. Annars blir det nog att byta bort det till nåt billigare och köra Amex fullt ut.

Bra poänger här ovan!

Det jag tänker på annars är att det kan vara lite surt att låta en 2-4-1 voucher brinna inne, vilket den lätt gör om man inte flyger så ofta. Så vitt jag kan se är dessa mer förmånliga än Fly Premium, oavsett destination.

Last edited:
Bra poänger här ovan!

Det jag tänker på annars är att det kan vara lite surt att låta en 2-4-1 voucher brinna inne, vilket den lätt gör om man inte flyger så ofta. Så vitt jag kan se är dessa mer förmånliga än Fly Premium, oavsett destination.
Kan finnas undantag när SAS kör sina poängkampanjer men ja, om man drar in två vouchers om året och bara flyger två gånger så är nog FlyPremium inte värt så mkt.

Använder det sällan själv men har fått någon resa i Plus till Åre för 5k-poäng, Medelhavet för drygt 10k poäng i plus. Hade inte velat lägga voucher på sådana resor.

Jag ställde en fråga till kreditkortets kundtjänst om varför det inte har varit någon poängkampanj sedan i oktober, när det är en publicerad förmån som ska ske "flera gånger per år". Svaret var kort och gott "vi vet inte varför". Nehe...uselt.

Ja, det är verkligen uselt. Jag har ingen lust att gynna SEB längre, så jag fokuserar nu på Amex Elite istället (som ger ett betydligt större mervärde).

Toppen