Senaste nytt

Luggage Express på Arlanda Express

LarsCph

Medlem
På väg hem efter någon dagar i Stockholm - ser något jag inte visste om. Om man reser på Arlanda Express og flyger på en SAS avgång efter klockan 15 kan man innan klockan 12 samma dag checka in och lämna sin resväska på centralstationen. Det koster inget utöver biljetten till Arlanda Express.

Jag har inte testat - men tyckte det var en ret så bra möjlighet om man har check-in bagage.

Jag har ett vagt minne om att det fanns något liknande för ganska många år sedan, tillsammans med SAS-incheckningsautomater inne i Arlanda Express-byggnaden?

Jag har ett vagt minne om att det fanns något liknande för ganska många år sedan, tillsammans med SAS-incheckningsautomater inne i Arlanda Express-byggnaden?
Aldrig funkat för bagage afaik.
In Town Checkin finns däremot i HKG/TPE/VIE.

Men det är nåt annat än detta

Jag är tveksam att det kommer funka!

Samma information finns på svenska:

Med tanke på att de publicerar informationen på sin hemsida har jag svårt att tro att det inte skulle funka, generellt sett.

Jeg har brugt det i HKG ved lange transit hvor man tvinges landside for at hente baggage, men endnu ikke kan checke ind med andet selskab. Derefter har jeg taget toget med bagagen ind til byen og dropper den der, mens jeg kan danse og hoppe uden kufferter - genialt, naar der ikke er bagage samarbejde mellem selskaberne! Man ungaar derved at blive holdt som gidsel af sin egen bagage....

Last edited:
Jeg har brugt det i HKG ved lange transit hvor man tvinges airside for at hente baggage, men endnu ikke kan checke ind med andet selskab. Derefter har jeg taget toget med bagagen ind til byen og dropper den der, mens jeg kan danse og hoppe uden kufferter - genialt, naar der ikke er bagage samarbejde mellem selskaberne! Man ungaar derved at blive holdt som gidsel af sin egen bagage airside....
Jag antar att du skrivit fel och menar landside? Men vilket lysande travelhack :), det måste jag lägga på minnet..

Jag antar att du skrivit fel och menar landside? Men vilket lysande travelhack :), det måste jag lägga på minnet..
Landside, selvfølgelig. Sorry. Jeg har rettet det nu. Ja, du kan ogsaa tage tilbage til lufthavnen med det samme og nu gå airside på lounge turne: man faar jo sine BPs udleveret med baggage drop. Og togene drøner jo ind til byen hele tiden, på ingen tid, og for det halve af ingenting... :cool: Det virker jo grotesk at rejse væk fra lufthavnen for at checke ind, når man nu allerede er der..:rolleyes:

Last edited:
Toppen