Senaste nytt

Boka First Class i SkyTeam med Eurobonuspoäng

First Class på Garuda kommer även försvinna från Amsterdam. De kommer flytta planet till CGK-HND.

Lite intressant val av rutt, inte minst med tanke på tidtabellen.
Jag åkte Garuda just CGK-HND i C för en månad sen och det var bara angled lie-flat, så helt klart ett uppköp med antagligen fully flat säten i Business.
Det är dock avgång nära midnatt och de hade ingen riktig middagsservering, utan huvudmåltiden var frukost innan landning. Allt detta är ju fine om man åker business (eller economy), men det känns som att det är lite "slöseri" med First på en sådan flight. Returen HND-CGK lär väl dock vara en dagflight, men likafullt...

Både First och Premium economy ligger väldigt lågt på prioriteringslistan med tanke på att poängdragningssystemet är helt felbyggt för att hantera mixade klasser på samma sträckning.
Borde inte Premium Eco i alla fall vara prioriterat med tanke på att det är något man marknadsför som användning för Sas Premium vouchern framöver?

Exakt, men i kommentaren jag citerade påstods att man marknadsförde det därav min fråga.
I informationsutskicket vid förändringen så informerade man om det. Är samma dokument på produktsidan för kortet "Villkor för EuroBonus poängrabatt".
1744553878762.png

Last edited:
Detta är väl dock Amex mf-material? Är ju riktgivande, men inte mer än så. Tyvärr.
Detta är i villkorsdokumentet som finns när man signar upp för kortet så är ett hyfsat legalt dokument enligt mig. Tycker de kan ta bort premium i texten om de inte ens är nära att ha IT-integrationen på plats. Finns det inte på plats när jag får min icke-biz voucher så kommer jag yrka på reducerad avgift.

De kan försöka hävda att den gäller för Plus med SAS… men är ju väldigt tydligt skrivet så att det ska finnas både ock.

Toppen