Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Ni får ursäkta en ganska dum fråga. Har inte satt mig in i den här frågan då det är så mycket annat som är knas med EuroBonus just nu (kundtjänst, tillgänglighet) som tar energi.

Jag får mina 20k statuspoäng i mitten på september varje år. Stämmer det att jag INTE får 20k i september i år?

Att jag, i stället, börjar tjäna statuspoäng för spend från mitten av september?

Jag har brytpunkt i slutet av oktober så jag är i så fall extra fucked då jag inte hinner spendera typ något alls för att få statuspoäng och ramlar i så fall ner från Guld.

Någon som kan bekräfta att så blir fallet?
Om du senast fick poäng i september och din EB-period är Nov-Okt så borde du få 20k statuspoäng utbetalat nu i april.
Om du inte har fått dina 20 000 nivåpoäng under din nuvarande EuroBonus-kvalifikationsperiod (per den 31 mars 2025), kommer SAS att överföra dem till ditt konto runt den 1 april. (Observera: Detta är en engångsöverföring som endast sker i april 2025 i samband med övergången från årliga nivåpoäng till variabel intjäning).

Sedan får du statuspoäng baserat på spend från och med april (statuspoängen kommer troligen bokföras i maj om jag tolkat det rätt)

Tack snälla för svar. Hoppas du har rätt, det får ge sig. Amex-chatten är lite mer negativa:

”I would like to inform you that if you've received your status points on 13th of September 2024, be rest assured that it will be valid till 13th of September 2025. It will not be added on your account here after”

Tack snälla för svar. Hoppas du har rätt, det får ge sig. Amex-chatten är lite mer negativa:

”I would like to inform you that if you've received your status points on 13th of September 2024, be rest assured that it will be valid till 13th of September 2025. It will not be added on your account here after”

Men då borde du redan ha fått 20k som fortfarande syns i SAS-appen? Om så är fallet kommer du inte få det en gång till :)

Ah nu ser jag vad som är felet. Min intjäningsperiod är 1 mars till 28 februari.

Så jag har bara maximal otur i hur min period ligger.

Får inga 20 000 poäng och kan heller inte tjäna statuspoäng via spend förrän i mitten av september. RIP på mig och min status.

Ah nu ser jag vad som är felet. Min intjäningsperiod är 1 mars till 28 februari.

Får inga 20 000 poäng och kan heller inte tjäna statuspoäng via spend förrän i mitten av september. RIP på mig och min status.
Eller så har du tur, om de kollar intjäningsperioden 31:a mars så har du inte fått 20000 under innevarande period som började 1:a mars i ditt fall.

Ja men dåså. Amex Chatten sa att det var från när jag fick 20k sist.
Finns inget sådant i villkoren.

1743774338112.png

Du ska få 20k poäng i april då du inte fått det på nuvarande period, samt tjäna per spend från 1 April också.
Ditt år ligger med andra ord perfekt för detta.

Toppen