Om du senast fick poäng i september och din EB-period är Nov-Okt så borde du få 20k statuspoäng utbetalat nu i april.Ni får ursäkta en ganska dum fråga. Har inte satt mig in i den här frågan då det är så mycket annat som är knas med EuroBonus just nu (kundtjänst, tillgänglighet) som tar energi.
Jag får mina 20k statuspoäng i mitten på september varje år. Stämmer det att jag INTE får 20k i september i år?
Att jag, i stället, börjar tjäna statuspoäng för spend från mitten av september?
Jag har brytpunkt i slutet av oktober så jag är i så fall extra fucked då jag inte hinner spendera typ något alls för att få statuspoäng och ramlar i så fall ner från Guld.
Någon som kan bekräfta att så blir fallet?
Om du inte har fått dina 20 000 nivåpoäng under din nuvarande EuroBonus-kvalifikationsperiod (per den 31 mars 2025), kommer SAS att överföra dem till ditt konto runt den 1 april. (Observera: Detta är en engångsöverföring som endast sker i april 2025 i samband med övergången från årliga nivåpoäng till variabel intjäning).
Sedan får du statuspoäng baserat på spend från och med april (statuspoängen kommer troligen bokföras i maj om jag tolkat det rätt)