Thornado
Medlem
När SAS inför business inom Europa så hoppas jag verkligen inte att de inspireras av detta servicekoncept. Vad är det för fel på att använda en serveringsvagn??? Jag förstår att det kan finnas en tanke om att det känns mer "premium" att komma ut med all servering individuellt till alla, och det kanske funkar bra om det är två rader business, men med 6 rader som nu så var det ett sjukt springande i kabinen. Först skulle beställning på mat tas upp, sen skulle dryck serveras och då kom de först ut med en påse snacks samt tog upp beställningen för en sida av en rad (typ 1A+C osv) och sen kom de ut med deras dryck på en liten bricka innan de gick tillbaka och hämtade snacks till nästa sektion och tog deras beställningar. Med 6 rader C betyder det att de behövde springa fram och tillbaka minst 24 gånger bara för att servera dryck (fler i verkligheten då de ibland behövde gå flera gånger om någon ville ha vin också). Sen fortsatte det så med servering av varje persons mat, påfyllning av dryck, undandukning, servering och avdukningav te/kaffe osv. De måste absolut ha sprungit fram och tillbaka minst 100 gånger under resan. Sitter man då på gångplats någorlunda långt fram så var det ett ständigt kaos bredvid sig. Värst förstås för stackaren som satt på 1C då han inte har bulkhead framför sig hela vägen utan öppningen till galley börjar framför hans säte.
Dessutom, gardin i all ära, men springer man fram och tillbaka så där hela tiden så måste man kanske inte dra undan och sen dra för igen varje gång man passerar. Hade de glömt att tanka i Zürich så hade vi ändå kunnat flyga med hjälp av allt flaxande i gardinen.
Dessutom, gardin i all ära, men springer man fram och tillbaka så där hela tiden så måste man kanske inte dra undan och sen dra för igen varje gång man passerar. Hade de glömt att tanka i Zürich så hade vi ändå kunnat flyga med hjälp av allt flaxande i gardinen.