Senaste nytt

Råd önskas: 2 år kvar till SAS Lifetime Gold som nybliven förälder

Tack för alla rekommendationer och tips!

Det verkar faktiskt genomförbart att uppnå guldstatus under de kommande två åren trots mitt minskade resande

Min strategi blir:
• Månatligt köp med Mastercard Premium → 500 poäng/månad
Totalt: 6 000 poäng

• Optimera användningen av American Express Elite → uppskattningsvis 20 000 poäng

• Conscious Traveler:
- Se videoklippet + köpa 9-pack tvättlappar vid starten av den nya intjäningsperioden
- Upprepa samma aktivitet vid årsskiftet
Totalt : 10 000 poäng

För de återstående 9 000 poängen kommer jag att bevaka kommande kampanjer, exempelvis Friends & Family erbjudanden.

Du kan ta 1-2 bilhyror vid kampanjer så är du i hamn. Hertz har ju haft bra då och då på sistone, tog en själv för 8k bonuspoäng+ 4k nivåpoäng i Dec, kostade 2.2k.

Tack för alla rekommendationer och tips!

Det verkar faktiskt genomförbart att uppnå guldstatus under de kommande två åren trots mitt minskade resande

Min strategi blir:
• Månatligt köp med Mastercard Premium → 500 poäng/månad
Totalt: 6 000 poäng

• Optimera användningen av American Express Elite → uppskattningsvis 20 000 poäng

• Conscious Traveler:
- Se videoklippet + köpa 9-pack tvättlappar vid starten av den nya intjäningsperioden
- Upprepa samma aktivitet vid årsskiftet
Totalt : 10 000 poäng

För de återstående 9 000 poängen kommer jag att bevaka kommande kampanjer, exempelvis Friends & Family erbjudanden.

Fixa till en long haul per år med familjen.
Riktigt smidigt att resa med spädbarn om du frågar mig.

Obs, du får 5 000 nivåpoäng för de tio stegen, inte 10 000.

När min nya intjäningsperiod inleds den 1 juli kommer jag att genomföra samtliga 10 steg under perioden juli-december, vilket ger mig 5 000 poäng.
I början av 2026 planerar jag att upprepa processen för att erhålla ytterligare 5 000 poäng.

Som du mycket riktigt påpekar, denna strategi kan inte upprepas under det sista kvalificeringsåret. För 2027 måste jag därför justera mina förväntningar och endast räkna med 5 000 poäng från Conscious Traveler.

Toppen