Senaste nytt

"Smitvägen" före taxfree terminal 5 Arlanda

magost

Medlem
Ser nu i lokalblaskan att det faktiskt går att slippa gatloppet genom parfymhelvetet som gör mig som allergiker halvdöd
, kippandes efter andan med rinnande näsa, innan jag kommer in i terminalen.
Hittar inte någon kommentar om denna här. Eller är det nåt som alla andra vet utom jag :)

Smitvägen på Arlanda

Ser nu i lokalblaskan att det faktiskt går att slippa gatloppet genom parfymhelvetet som gör mig som allergiker halvdöd
, kippandes efter andan med rinnande näsa, innan jag kommer in i terminalen.
Hittar inte någon kommentar om denna här. Eller är det nåt som alla andra vet utom jag :)

Smitvägen på Arlanda
Det snackades lite om det här i den "stora Arlanda-tråden", men blev inte några jätterubriker. Ska bli kul att testa om dryga veckan.

Det finns också en smitväg mitt i taxfree-butiken. Jag missade den när jag var där för en vecka sedan, för den ligger där väggen ändå gör en böj, men den syntes tydligare från andra sidan. Missade att ta ett foto.

Jag har tolkat det lite som att "smitvägen" mitt i taxfree är den som Arlanda egentligen tänkte på när de pratade om att något skulle komma vid alla hjärtans dag, men tydligen funkar den andra också bra (och ger kortare väg). Undrar bara hur många som lyckas trigga något larm om de försöker öppna dörren utan att använda knappen. Sedan detta blev känt så har ju varje reseinfluencer med lite självaktning gjort ett inlägg om detta och uppenbarligen går alla sådana väldigt långsamt (kanske är för att de måste stanna och fota instagramcontent hela tiden) för de pratar om att man sparar MINST 15 minuter på denna genväg. Det är absolut en bra genväg, men på 15 minuter så kan jag vara borta vid C-gates...

Jag har tolkat det lite som att "smitvägen" mitt i taxfree är den som Arlanda egentligen tänkte på när de pratade om att något skulle komma vid alla hjärtans dag, men tydligen funkar den andra också bra (och ger kortare väg). Undrar bara hur många som lyckas trigga något larm om de försöker öppna dörren utan att använda knappen. Sedan detta blev känt så har ju varje reseinfluencer med lite självaktning gjort ett inlägg om detta och uppenbarligen går alla sådana väldigt långsamt (kanske är för att de måste stanna och fota instagramcontent hela tiden) för de pratar om att man sparar MINST 15 minuter på denna genväg. Det är absolut en bra genväg, men på 15 minuter så kan jag vara borta vid C-gates...
Jag räknar med att spara… 6-7 minuter, men förlänga mitt liv med ytterligare 7-8 minuter pga bortfall av stress som orsakas av att behöva dribbla sig runt diverse ovana resenärer ;)

Man behöver för det mesta inte trycka på någon knapp. Kommer man rakt framifrån öppnar dörren sig automatiskt. Eller har iaf gjort det alla gånger jag försökt sen jag lärde mig genvägen. Kanske annorlunda om man kommer lite från sidan.

Toppen