Senaste nytt

Volotea mellomlanding og innsjekket bagasje

student

Medlem
Hei,
Jeg har en flyvning OSL - Lyon - Porto med Volotea.
Jeg har en case angående innsjekket bagasje, siden Volotea hevder de ikke tilbyr connecting flights og derfor ikke kommer til å sjekke inn bagasjen helt til Porto.
Jeg har derfor fått informasjon om at jeg selv må hente ut bagasjen i Lyon og sjekke den inn på nytt.
Jeg synes dette er veldig merkelig siden jeg har ett PNR og billettnummer for begge flights, altså en gjennomgående billett i mine øyne.
Jeg kjøpte billetten via supersaver. De mener derimot at jeg ikke må sjekke inn bagasjen på nytt i Lyon.
Er det noen som har erfaringer med Volotea eller lignende Low cost carriers når det kommer til mellomlandinger og bagasje?
 

MartinH

Medlem
Jag har inte flugit med Volotea, men med tanke på att de på sin hemsida inte säljer en genomgående biljett OSL-LYS-OPO så skulle jag tro att det stämmer att du måste mecka med bagaget i LYS.
 

mha321

Medlem
Glasklart på deras webb: https://www.volotea.com/en/contact/article/12610906002845

Vad supersaver får som idé från är oklart.


Do you offer connecting flights?​

No, Volotea doesn't offer connecting flights.
As indicated in our Conditions of Carriage, If you purchase two or more flights with the purpose of using them as connecting flights, make sure you have enough time between both flights.
Volotea shall not be held liable in case you miss your flight due to a delay in the previous flight.

To book a trip with multiple destinations, you will need to contact our Client Service.
Bear in mind that you are booking two independent journeys without any connection between the two, and you must collect your baggage and check it in again when you reach the stop-over destination.
 
Toppen