Senaste nytt

Business rejält mycket billigare än premium economy med Lufthansa, Arlanda till Bangkok

Delayed

Medlem
Letar biljetter med Lufthansa från Arlanda till Bangkok och hittar detta. Hur kan premium economy vara så mycket dyrare än business. Finns det någon rimlig förklaring som jag inte förstår eller är det bara fel?

Screenshot from 2024-04-24 13-17-34.png
 
Företag med resepolicy som tillåter (premium) economy men inte business brukar väl vara boven i dramat när det är hårt bokningstryck på PE men inte Business. Skulle också kunna vara stora avbokningar som gör att en tidigare hårt bokad Business plötsligt blir glest befolkad.
 

Hachans

Medlem
Företag med resepolicy som tillåter (premium) economy men inte business brukar väl vara boven i dramat när det är hårt bokningstryck på PE men inte Business. Skulle också kunna vara stora avbokningar som gör att en tidigare hårt bokad Business plötsligt blir glest befolkad.

Ja, de billigaste premium eco är borta medan de billigaste business är kvar. Brukar rätta sig när folk som jag med mer liberal resepolicy (boka billigaste lämpliga) hittar biljetterna. :p
 

RobHK

Medlem
Det har verkligen spårat ur med resepolicy på Europeiska bolag. Är förbannat trött på det, flyger aldrig Economy long haul privat, men när jag ska flyga 14h mellan Asien och Europa är policyn nu ändrat till Economy, inte ens premium economy. Det är ett skämt.

Medans amerikanska bolag är åt andra hållet, kompisen på amerikansk bank flyger short haul här i Asien i BC.
 
Toppen