Senaste nytt

Strejk hos catering företag i Toronto påverkar SAS

011430121

Medlem
Strejken pågår fortfarande, hemrea i eftermiddag.

SAS INFORMATION:

Dear Traveler,

We regret to inform you that the selection of food and drinks on board flight SK950 will be heavily reduced due to a strike at our catering provider.
We apologize for the inconvenience and will do our utmost to make your flight as comfortable as possible.

Best regards,
SAS
 

DRG

Medlem
Kan meddela att strejken fortsatt verkar pågå. Fick meddelande från SAS för min flight idag. Och en vaucher på generösa 225kr att handla för på Arlanda… Inte direkt jämförbart med en måltid i bis med priserna på Arlanda. Får verkligen hoppas att det inte betyder att det är 0 mat på planet för då lär man vara hungrig när man kommer fram. Oavsett I-landsproblem.
 

DRG

Medlem
För de som eventuellt skall flyga de närmaste dagarna och kanske drabbas av strejken så kan jag meddela att Champagne verkar finnas ombord i vart fall, tillräckligt för att servera det som pre-departure drink också. Återkommer med vad som i övrigt är lastat från Arlanda. Blir ju om inte annat, lite spännande det här….
 

DRG

Medlem
Det är full servering på dryck men ingen varm mat
 

Attachments

  • IMG_1285.jpeg
    IMG_1285.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 79
  • IMG_1284.jpeg
    IMG_1284.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 61
  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 62

DRG

Medlem
Låter bra. Lite märkligt att de sänder ut ett meddelande där de ber en köpa med mat och dryck i så fall. Hade ju varit bättre att de separerade kommunikationen mellan kabinklasserna kan man tycka…

Men jag ser det som en positiv överraskning att det faktiskt finns flera alternativ
 

DRG

Medlem
Det var ingen förrätt. Men till varmrätt erbjöds räkor, i tillägg till alternativen som beskrivits ovan, som jag tog. ”Efterrätt” med Rye och en chokladboll från tidigare flight och så några praliner. Över förväntan ändå☺️
 

Attachments

  • IMG_1291.jpeg
    IMG_1291.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 47
  • IMG_1290.jpeg
    IMG_1290.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 54
  • D00F6611-F6C3-4BE9-AACF-CB50998B402F.jpeg
    D00F6611-F6C3-4BE9-AACF-CB50998B402F.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 54
Toppen