Senaste nytt

Sista SAS-Star Alliance flighten?

henke12

Medlem
Men kommer det alltså funka så, att t o m ett visst datum är alla SAS-flighter *A, och fr o m ett visst datum är det Skyteam?
Älskar denna tråd och ska följa med intresse, men jag undrar om det inte är så att vissa avgångar, av en eller annan anledning, är *A lite längre och vissa är Skyteam lite tidigare? Skyltar sannolikt bara med min okunskap här.
Ja, jag antar att när sista avgången (SFO eller ORD var det väl?) gör utrop så hälsar dom välkommen till "Denna SAS och *A-flygning som ska ta er till Köpenhamn"

Och på första avgången 1 September blir vi välkommna ombord på "Denna SAS och SkyTeam-flygning"

Min gissning är att midnatt 31aug/1sep (på avgångsflygplatsen) är skarp. Ingen Skyteam före, inget *A efter!
 
  • Gilla
Reactions: hco

palmen

Moderator
Men kommer det alltså funka så, att t o m ett visst datum är alla SAS-flighter *A, och fr o m ett visst datum är det Skyteam?
Älskar denna tråd och ska följa med intresse, men jag undrar om det inte är så att vissa avgångar, av en eller annan anledning, är *A lite längre och vissa är Skyteam lite tidigare? Skyltar sannolikt bara med min okunskap här.
Nej, SAS lämnar den 31a augusti och from 1 september är det skyteam, inga flighter stannar kvar som Star Alliance.

När SAS väl har målat pm och städat undan allt det står Star Alliance på är väl en annan sak. Planen har ju fortfarande Star Alliance målning och stickers och gissar det hänger kvar ett tag.
 
Toppen