Senaste nytt

Lufthansa kommer erbjuda Status Match från EB till Miles & More

imartin

Medlem
“Vi är i färd med att förbereda oss för att erbjuda en ”statusmatch” från Eurobonus till Miles & More (Lufthansas förmånsprogram, reds. anm.) till attraktiva villkor”

 

palmen

Moderator
Hur pålitliga är realtid?
De länkar ju till en norsk sida som påstår sig fått ett mail, men ligger bakom betalvägg.

Om det stämmer vad de skriver så ska man som EBG eller högre kunna behålla motsvarande status i Star Alliance via Miles & More. Det skulle betyda att de matchar EBG mot Senator, det tror jag på först när Lufthansa kommer med ett officiellt uttalande.
 

GOTBound

Medlem
Hur pålitliga är realtid?
De länkar ju till en norsk sida som påstår sig fått ett mail, men ligger bakom betalvägg.

Om det stämmer vad de skriver så ska man som EBG eller högre kunna behålla motsvarande status i Star Alliance via Miles & More. Det skulle betyda att de matchar EBG mot Senator, det tror jag på först när Lufthansa kommer med ett officiellt uttalande.
Och EBD till HON?
Det låter väldigt generöst för både EBG och EBD.
 

Thornado

Medlem
Om det stämmer vad de skriver så ska man som EBG eller högre kunna behålla motsvarande status i Star Alliance via Miles & More. Det skulle betyda att de matchar EBG mot Senator, det tror jag på först när Lufthansa kommer med ett officiellt uttalande.

EBG är ju helt klart lättare att få än Senator, men samtidigt så är det ju i Lufthansas intresse att locka över så många relativt frekventa resenärer som möjligt, så jag skulle kunna tänka mig att de är villiga att åtminstone temporärt öka antalet Senators (många matchade EBG skulle ju ganska snabbt trilla ner från Senator efter den matchade perioden). Mest sannolikt borde det väl ändå vara med någon form av kombination av match och challenge - "få Senator i x månader och tjäna in y poäng under den perioden för att behålla det en full period".

Och EBD till HON?

EBG till Senator kan jag tro på, men EBD och HON kan ju knappast anses vara likvärdiga nivåer, så jag skulle väl räkna med att även EBD ger Senator i en eventuell matchning. Eventuellt med en något enklare challenge om de går den vägen.


Men som sagt, vi lär få se vad som händer....
 

mha321

Medlem
Att de erbjuder något känns nästan självklart. Håller dock med om att en rak match från ebg till senator är väldigt generöst. Men de skulle ju tex kunna koppla den mot motsvarande antal poäng men de måste ha flugits in (krångligare att verifiera men det går ju att se i eb statistiken). Nuförtiden är ju den riktigt stora skillnaden på senator och ebg just intjäning utan butt-in-seat. Eller kanske mer troligt koppla den till ett visst antal Lufthansa (group) flighter under första månaden eller månaderna.
 

GOTBound

Medlem
EBD är ju bara Star Alliance Gold, och det är ju den förmånen som ska behållas så det skulle i så fall matchas mot Senator utgår jag ifrån, annars kommer Lufthansa helt tappa det.
Om de matchar Pandions till HON är väl dock mer rimligt i så fall.
Jag håller helt med, om EBD får LH ett logistiskt problem map. F loungerna.

Följer vi den logiken blir både EBG och EBD matchade till Senator.
 
Toppen