Senaste nytt

SAS Presenterar: Destination Unknown

GIGADRAIN

Medlem
Fick ni tillgång till någon lounge på flygplatsen?
Endast fast track ingick i biljetten vad jag förstod det som. Var även lite strul med alla loungar som EB guld. Besökte först Lufthansas lounge, som "vänligen" hänvisade vidare "you Scandinavians" till loungen bredvid. Väl på loungen bredvid, Aegeans, fick vi information om att de ej emottog *A guldmedlemmar, utan man fick istället en voucher till en tredje lounge som jag glömt namnet på. På den tredje loungen tog de emot vouchern, men då var det istället totalstopp när jag ville gästa in min resekompanjon :p

Fick till slut ta vårt pick o pack tillbaka till Lufthansa och tjata om statusnivåer tills tjejen i dörren tröttnade och vi blev insläppta. Liten, men trevlig lounge trots allt strul
 

imartin

Medlem
Endast fast track ingick i biljetten vad jag förstod det som. Var även lite strul med alla loungar som EB guld. Besökte först Lufthansas lounge, som "vänligen" hänvisade vidare "you Scandinavians" till loungen bredvid. Väl på loungen bredvid, Aegeans, fick vi information om att de ej emottog *A guldmedlemmar, utan man fick istället en voucher till en tredje lounge som jag glömt namnet på. På den tredje loungen tog de emot vouchern, men då var det istället totalstopp när jag ville gästa in min resekompanjon :p

Fick till slut ta vårt pick o pack tillbaka till Lufthansa och tjata om statusnivåer tills tjejen i dörren tröttnade och vi blev insläppta. Liten, men trevlig lounge trots allt strul

Det var kanske "Goldair Handling Lounge" https://www.goldair-handling.gr/our-services/lounges/ ? Flög från Thessaloniki igår och hade läst i en Google review att Aegean loungen hade skickat en *A guldmedlem plus gäst dit, och det finns en sådan på Atens flygplats också. Jag med *guld (EBG) och min gäst kom dock in i Aegean loungen utan problem. Men vi flög också med Aegean (i Eko light). Möjligt att de skickar *A guld passagerare som flyger med andra *A bolag vidare till den dr tredjeparts-loungen. Trist dock om den sedan inte accepterar en +1. Aegean verkar spela lite fult här. *A reglerna angående lounge-tillträde är ju tydliga.
 
Last edited:

intuition

Medlem
Det har nämnts i andra trådar här, men är säkert inte välkänt utanför de som är Aegean M&B medlemmar. Det beror på kapacitetsbrist:
In the Intra Schengen Area though, the pandemic delayed the expansion plans of the Athens International Airport, that would give us the opportunity to acquire the space we need to increase our lounge capacity. . This has resulted to significant capacity issues especially at the pick-hours of the day. Soon, we will be given this prospect from Athens International Airport and we will expand our premises in this area as well.

Until then, we need to further adjust the access policy to the specific Lounge.
 

Hachans

Medlem
Och hur många av dom har 478 000 prenumeranter på Youtube? Många frågor ;)

Om man har ett lotteri där man ger sken av att platserna lottas ut bland EuroBonusmedlemmar så blir det lätt en bitter eftersmak i munnen att väldigt många platser verkar ha varit vikta åt olika influerare och journalister.

Det blev precis som jag befarade i tidigare inlägg att SAS hade ett antal platser för dessa personer och sen delade medlemmarna på det som blev över.

Framgångsrikt absolut, men kan bita dem i röven om de inte är försiktiga.
 

palmen

Moderator
Om man har ett lotteri där man ger sken av att platserna lottas ut bland EuroBonusmedlemmar så blir det lätt en bitter eftersmak i munnen att väldigt många platser verkar ha varit vikta åt olika influerare och journalister.

Det blev precis som jag befarade i tidigare inlägg att SAS hade ett antal platser för dessa personer och sen delade medlemmarna på det som blev över.

Framgångsrikt absolut, men kan bita dem i röven om de inte är försiktiga.
Hur många är dessa väldigt många?
Insideflyer
Eurobonusguiden
TPG

Några flera?

180 platser ombord och vi har konstaterat att 3 gått till "influncers". Om de nu fick dela på de 177 platserna som blev över, dvs 98,3% så är det väl inte så farligt? Du får det att låta som att 100+ journalister och influncers fått åka med och sen lottade man ut lite ströplatser.

Om man rasar över detta så kanske man borde omvärdera sina egna prioriteringar.
 

Jannes

Medlem
Jag tänker som så, ifall man inte hade kunnat garantera media-uppmärksamhet genom influencers, hade man då alls ordnat grejen, eller slagit på så stort med programmet under flygningen/helgen? Ökade synligheten från 3 vanliga dödliga jämfört med dessa sajter inriktade på flygnördare är liksom ingen tävling.

Lite som att klaga på att TV-kamerorna på en hockeymatch tar plats som10 ytterligare åskådare hade kunnat använda.
 
Toppen