Senaste nytt

Konsten att göra en exit... [semi-live]

GOTBound

Medlem
2019 började mitt, och @Mrs. GOTBound liv som medvetna resenärer.
Det hela tog sig sin början när Hilton helt plötsligt slutade att stå fast vid sitt löfte ang. kontinuerlig förnyelse av Gold tier för oss som hade AMEX Hilton kortet i början av 2000-talet då det lades ner efter några år på marknaden.
Då vi redan då reste såpass mycket att Gold lönade sig men inte såpass mycket att vi kvalade in på egna meriter var just Gold ett mycket bra leverage för oss under våra resor inom Europa som i USA. Ett idogt sökande om hur jag nu skulle lösa detta framgent för oss förde mig till denna sidan och ett införskaffande av ett AMEX Platinum, väl här urartade allt och resten är väl historia om jag säger så...

Vi spolar fram till 2024, ett par märkliga år med Covid som en joker, ett par år med mycket medvetet resande, allt privat och inget i tjänsten.
2022 var sista året då hela familjen var ute och reste tillsammans, ingen anledning till oro; det är inte en exit från @Mrs. GOTBound som denna tråd handlar om.
Pga. av ett barn med NPF diagnos i autismspektrat som på vissa sätt blivit värre ju äldre barnet blivit pga. eget ökad medvetande har möjligheter för familjesemester samt jag och och @Mrs. GOTBound ensamsemestrar blivit komplicerade att genomföra.
Det har istället blivit resor själv, med vänner och med GOTBound Jr, @Mrs. GOTBound har rest med vänner och GOTBound Jr.
Detta scenario har gjort att min gnista att ständigt jaga status tiers mer eller mindre slocknat och även min reslust överlag då möjligheten att nyttja dessa begränsats för mig och familjen, addera att SAS lämnar Star Alliance till SkyTeam med all osäkerhet detta innebär har resulterat att jag inte vill sitta på uppbundet kapital i EuroBonus poäng.


Efter detta första filosofiska så blir min slutkläm; nu kör vi, jag sitter i SAS loungen och skall snart boarda dagens första flyg.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
En ordinär LH C flight ned till MUC, dock ett väldigt bra cabin crew ledda av inflight lead som hälsade mig välkommen, meddelade att min glutenfria måltid var lastat samt att han tagit sig friheten att värma på det glutenfria brödet men försäkrade mig om att han använt dubbla aluminiumformar för att säkerställa att ingen krosskontaminering sker.

IMG_6388.jpeg
 
Toppen