Senaste nytt

Amex Points Plus - värt pengarna?

M.K

Medlem
@Fredrik Enligt mitt räknestycke går du jämnt upp (Eb för ~10öre) med en snittspend på 30k+avgifter i utländsk valuta per månad om Eurobonus är Ditt program. Ingen orimlig summa för vår kundgrupp med Plat.

Svensk spend med Premium/Elite för voucher. SAS MC under 2x helger. Annars 500p/månad därifrån. Curve med NCMC för svenska cashbackhandlare, NCMC direkt på hotellen.

SAS bonusbiljetters skatter bokas med Plat genom sas.no med ännu sämre valuta pga Europas konstaterat mest mörkröda tillstånd, ref. bl a Björn Rosengren (s).

Använder du ofta Hotels,com som mig använder du även här deras norska sida med Plat tack vare skräpvalutan, 8x och försäkringarna.
 
Last edited:
Har ca 300-400k spend i Sverige idag på mitt platinum, växlar idag alla MR till Avios. Känns spontant som PointPlus är något för mig.
Dock är väl ca hälften av all spend på ICA/Systembolaget/IKEA.
 

M.K

Medlem
Ett intressant tillägg till gårdagens inlägg kommer här. Spenderar du regelbundet enbart i USD räcker det med en månadsspend på 12500sek+avgifter! Jag får det då till ett EB pris på 9,95öre.

Detta beror på att Amex först växlar utländsk valuta till USD och sedan till sek. De har alltid gett mig bra kurser med USD köp direkt. Stor skillnad som Ni ser med 30k vs 12,5k i snitt per månad. Ännu bättre USD deal med Avios för er som samlar där.
 

mylabel

Medlem
Någon som har ansökt och fått det ''godkänt'' än? Har frågat support om processen och de sa det skulle ta några arbetsdagar innan man får ett svar. Det låter mer som ett extra kort än add-on från det dom sa.
 
Någon som har ansökt och fått det ''godkänt'' än? Har frågat support om processen och de sa det skulle ta några arbetsdagar innan man får ett svar. Det låter mer som ett extra kort än add-on från det dom sa.

Ja, det verkar vara en uppgradering egentligen, fast man borde inte få ett nytt kort verkar så.
Jag ansökte i tisdags kväll och inte fått ingenting än. Känner till några andra som är på samma situation.
När man ansökte via webbsidan visades det att det kan ta 5-10 arbetsdagar. Fast kundtjänst har sagt ”automatiskt” eller 24/48t till mig i tisdags/onsdags…..
 
Ja, det verkar vara en uppgradering egentligen, fast man borde inte få ett nytt kort verkar så.
Jag ansökte i tisdags kväll och inte fått ingenting än. Känner till några andra som är på samma situation.
När man ansökte via webbsidan visades det att det kan ta 5-10 arbetsdagar. Fast kundtjänst har sagt ”automatiskt” eller 24/48t till mig i tisdags/onsdags…..

Ansökte som sagt i tisdags kväll och fick bekräftelse via email idag att det var aktiverat. Så det blir inget nytt kort.
 
Toppen