Senaste nytt

Reserapport i videoformat Air France Business Class Sao Paulo-Paris Airbus A350

Hafermann

Medlem
Glad påsk!

Troligen blir SAS snart en del av SkyTeam och vi får troligen boka flygbolag som Air France, KLM och Delta istället för Thai och Lufthansa. Misstänker att många är nyfikna på hur det är att flyga Business Class med AF. Här kommer därför en ny reserapport från min senaste resa med Air France A350 Business Class mellan São Paulo och Paris. Flighten gjordes i Februari 2024.
Rapporten innehåller även W Premium Lounge som var en liten, men trevlig bekantskap.
Jag hoppas ni tycker att videon ger er bra info och att ni får en stunds underhållning. Har ni frågor om AF Biz, skriv nedan så svarar jag om jag kan. Enjoy!

 

pep

Medlem
...ja netop. Det er man jo nødt til, da der ikke er øl der rager op over det minimalt acceptable. Hvorfor køber de dyrt sprit og champagne mens de ignorer øllets udvikling og sofistikering...? End ikke en fransk øl eller porter tilbydes? Er øl kun en proletar-drik? @palmen ? På SQ er der mindst 5 forskellige øl ombord, da jeg sidst rejste med dem. Selv QR er begyndt at hale op i sokkerne efter vi har klaget i årevis over konformiteten på ølfronten...
 

Johan F

Medlem
Tack för intressant rapport. Såg ju spontant rätt trevligt ut, verkar som mångas (inkl mina) förutfattade meningar om AF som ett bolag på dekis är felaktiga?!?
 

Hafermann

Medlem
Tack för intressant rapport. Såg ju spontant rätt trevligt ut, verkar som mångas (inkl mina) förutfattade meningar om AF som ett bolag på dekis är felaktiga?!?
Tack själv! Min uppfattning är att denna kabin (som är den äldre businesskabinen på A350) håller liknande nivå som SAS och är mer privat. Mat och dryck håller jag högre. Även loungeupplevelser på CDG är riktigt bra. Jag ser absolut fördelar med att vi kanske framöver kommer kunna använda våra Eurobonuspoäng med AF, då de flyger till en stor mängd destinationer. Tillgängligheten på bonusresor är väldigt bra, dock bör man vara medveten om att poängpriset är rörligt beroende på kabinfaktor. Det blir spännande att se om SAS kommer hålla kvar nuvarande system med fasta poängpriser eller inspireras av Flying Blues tillvägagångssätt.
 

stopover

Medlem
Riktigt trevlig rapport, tack @Hafermann! :) Har själv också flugit AF A350 i business flera gånger nu och tycker att servicen håller väldigt hög nivå.

Och som du skriver ovan så får vi helt enkelt se vad som händer med Eurobonusbokningar i Skyteam, min magkänsla är att vi (tyvärr) kommer få nöja oss med dynamisk prissättning för awardbokningar, precis som med FlyingBlue idag.
 
Toppen