Jag hittade ingen motsvarande tråd så jag startade en! Någon annan kan starta klagovarianten.
Flög med KLM till Dubai häromveckan. Hade bokat premium eco. Pga equipment change så fick jag ett plan som inte var ombyggt än och blev därför nedgraderad vilket ju sög men sättet de hanterade de på var bra.
Jag informerades om nedgraderingen via mail och de förklarade bra vad som hänt. Jag var redan nedgraderad när jag checkade in på Arlanda såg jag sen på boardingkortet men det var inget som personalen där berättade. Det är lite on par för den usla personal handlingbolaget har där.
Enligt mailet så skulle jag bli placerad i comfortraderna (de stolar med lite mer utrymme som finns på KLM) men det var fullt. Så istället hade de blockat sätet sidan om där jag satt i ett övrigt knökfullt plan. Det fanns också info om att de ska betala tillbaka 75% automatiskt men om jag ville skynda på det kunde jag klicka på en länk.
Besökte loungen på vägen till flyget för att se om det fanns bättre platser och fick se hela seatmappen från en väldigt trevlig anställd. Men det var knökfullt så platsen jag fått var den bästa.
Jag gavs också möjlighet att boka om till senare avgång om jag ville men eftersom jag då skulle tappa en hel natts sömn så valde jag att ändå resa i eco. Och det ändå helt okej tack vare blockat säte.
Så en tråkig händelse lyckades de ändå vända den till något som var acceptabelt. Nu väntar vi bara på återbetalningen.
Flög med KLM till Dubai häromveckan. Hade bokat premium eco. Pga equipment change så fick jag ett plan som inte var ombyggt än och blev därför nedgraderad vilket ju sög men sättet de hanterade de på var bra.
Jag informerades om nedgraderingen via mail och de förklarade bra vad som hänt. Jag var redan nedgraderad när jag checkade in på Arlanda såg jag sen på boardingkortet men det var inget som personalen där berättade. Det är lite on par för den usla personal handlingbolaget har där.
Enligt mailet så skulle jag bli placerad i comfortraderna (de stolar med lite mer utrymme som finns på KLM) men det var fullt. Så istället hade de blockat sätet sidan om där jag satt i ett övrigt knökfullt plan. Det fanns också info om att de ska betala tillbaka 75% automatiskt men om jag ville skynda på det kunde jag klicka på en länk.
Besökte loungen på vägen till flyget för att se om det fanns bättre platser och fick se hela seatmappen från en väldigt trevlig anställd. Men det var knökfullt så platsen jag fått var den bästa.
Jag gavs också möjlighet att boka om till senare avgång om jag ville men eftersom jag då skulle tappa en hel natts sömn så valde jag att ändå resa i eco. Och det ändå helt okej tack vare blockat säte.
Så en tråkig händelse lyckades de ändå vända den till något som var acceptabelt. Nu väntar vi bara på återbetalningen.