Senaste nytt

Hyrbilsförsäkring USA

Har bokat hyrbil med Sixt 10 dagar i USA (nu på fredag) och blir inte klok på försäkring. just nu ingår typ inget i det jag bokat och innehar SAS EB Mastercard och SAS Premium. Förstår att inget av dessa kort har hyrbilsförsäkring... Vad bör jag göra? Bara att gilla läget och lägga till deras "Cover the car & Liability" för 19,71 USD / dag eller "Cover the car" för 2,66 USD/dag?

Tips mottages. OBS. Jag har kollat SIxt.se och SAS men det blir inte billigare även om allt ingår med försäkringar...
 

Piffsan

Medlem
Har du hyrt via US site eller svensk? Oftast brukar det ingå CDW och liability via de svenska siterna. Står på bekräfelsen vilka försäkringar som ingår. Har du någon försäkring som ingår?
Sedan brukar de särskilt i Usa vara extremt på att sälja mer försäkringar än vad man behöver. Samtidigt - om du inte har någon försäkring alls är det inte i Usa du vill vara om något händer. …
 
Med sixt verkar det inte spela någon roll, även från svensk sida så måste man lägga till manuellt och betala extra för det. Är det bara att gilla läget och lägga till "cover the car & liability"?
 
Har bokat hyrbil med Sixt 10 dagar i USA (nu på fredag) och blir inte klok på försäkring. just nu ingår typ inget i det jag bokat och innehar SAS EB Mastercard och SAS Premium. Förstår att inget av dessa kort har hyrbilsförsäkring... Vad bör jag göra? Bara att gilla läget och lägga till deras "Cover the car & Liability" för 19,71 USD / dag eller "Cover the car" för 2,66 USD/dag?

Tips mottages. OBS. Jag har kollat SIxt.se och SAS men det blir inte billigare även om allt ingår med försäkringar...
Jag har liknande upplägg lite längre fram, hoppas hemförsäkringen ska ta det mesta. Får jag ”låna” tråden och fråga hur du tänkt kring ”toll-fee”? Tydligen vanligt förekommande att dom säljer på sånt?
 
Toppen