Senaste nytt

Ethiopian eller SAS Oslo-Stockholm?

sweflyer

Medlem
Jag har en Star Alliance bonusresa där jag rimligast kommer tillbaka till Oslo. Från Oslo och hem till Arlanda kan jag endera flyga
-SAS i SAS Plus och komma hem 14:55
-Ethiopian i Business och komma hem 19:50
Det känns surt att behöva sitta och vänta flera timmar i loungen Oslo efter nattflygning och anslutning inom Europa. Samtidigt kan det vara skoj att testa en fifth freedom Business inom Norden.
Vad skulle forumet rekommendera att jag väljer?
 
Jag har en Star Alliance bonusresa där jag rimligast kommer tillbaka till Oslo. Från Oslo och hem till Arlanda kan jag endera flyga
-SAS i SAS Plus och komma hem 14:55
-Ethiopian i Business och komma hem 19:50
Det känns surt att behöva sitta och vänta flera timmar i loungen Oslo efter nattflygning och anslutning inom Europa. Samtidigt kan det vara skoj att testa en fifth freedom Business inom Norden.
Vad skulle forumet rekommendera att jag väljer?
Om Ethiopian första gången, hade jag kanske valt det, men lutar nog faktiskt mer att komma hem tidigare. Extra-loungesittning i en biz-lounge känns inte heller så värt.
 

sweflyer

Medlem
Vad serverar Ethiopian på sträckan i Business? Är det måltidsservering eller bara dryck och snacks?
 

ARN01

Medlem
Utan tvekan skulle jag själv vilja komma hem tidigare efter en nattflygning. Beror väl kanske lite på som någon nämnde om det är första gången att få åka "widebody business" och hur mycket tid man tidigare spenderat (och uppskattar) loungetid men vet ifan om det är värt det oavsett. Skulle även själv lägga in vad man skall göra dagen efter hemkomst... är ju rätt stor skillnad om man kan ligga i soffan hela dagen eller om man skall upp och jobba.
 

jsn

Medlem
När landar du på OSL? Dvs hur lång tid har du iaf där? 5 timmar extra är lååång tid, men tar du en heldag inne i stan så kan det kanske vara en kul grej
 
Toppen