Senaste nytt

Ett av fem flyg avbokad <24h innan avresa, vad gäller?

jsn

Medlem
Har en MR i morgon med SAS, GOT-ARN-CPH-AMS-CPH-GOT, och fick just besked om att benet ARN-CPH är inställt och att SAS letar andra alternativ.
Vad gäller i detta läge?
Får jag EB-poäng enligt originalbokningen?
Kan jag avboka resan, få pengarna tillbaka, men ändå få EB-poängen? Avbokning pga att resan inte längre har ett syfte...?
Finns det andra alternativ? Jag behöver ffa poängen, därav MR, och jag måste genomföra hela resan under morgondagen. Helst utan ett fakirflyg mitt i natten...
 

pjsven

Medlem
Hade samma bekymmer förra helgen när jag fastnade i Oslo på grund av snökaos. Fick enbart poäng/legs för flygen jag flög, alltså inget för inställda flygen. Däremot refund på hela biljetten. Så ja du kan avboka hela resan och få tillbaka stålarna.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

AABack2ARN

Medlem
Antar att det är SK1423 som är inställd och att du skall till Stockholm med SK150 eller SK142. Det går två direktflyg GOT-CPH som de borde kunna boka om dig till och sedan hör du av dig till SAS och ber att få poäng enligt originalbokningen
 

jsn

Medlem
Tack för inspelen!
Jag bokades om till GOT-CPH-AMS-ARN-GOT, där de bokade GOT-CPH SK443 9.45-10.40 för att ansluta till gamla bokningens CPH-AMS SK1549 15.25-16.50. Jag vill hellre komma med GOT-CPH SK431 13.10-14.05 (går att boka via hemsidan), men där hävdade agenten att han inte kunde se denna flight trots att hemsidan sa att det fanns platser kvar i SAS PRO BIO (det jag bokat från början). Får se om jag orkar göra en huaca senare ikväll, eller om jag tar 3.5 timmar i CPH.
Fanns mer avancerade alternativ, såsom GOT-ARN-OSL-AMS-ARN-GOT som gett mer poäng, men vågar inte riktigt då många av de flighterna också är Neo... Får bli Keep It Simple denna gång.
 
Toppen