Senaste nytt

SAS - Tjäna statuspoäng på bilhyra hos Hertz.

Ano

Medlem
SAS har nu en aktiv kampanj där man kan tjäna statuspoäng på sin bilhyra hos Hertz.

Se info HÄR
—————

Aningen märkligt typ av samarbete att vara ett av de första ut med tillgång till statuspoäng, men kan ju spekulativt vara en hint att fler liknande saker kan dyka upp framöver.

*(Inte märkligt på så sätt att jag förstår att bilhyror har en så pass hög prisnivå och marginal att man därmed har bättre förutsättningar att bekosta statuspoängen. Mer än i många andra produkt- och tjänstekategorier).
—————

Lite komisk intjäningsstege,
där en 1-dagshyra ger 500 poäng,
och en 28-dagars hyra 1000 poäng.

Får se om man hittar åt någon form av villkorad maxintjänings-nivå.
Annars kan det ju för vissa ge rätt bra utdelning med
28 st endags-hyror istället.
 
Last edited:

M.K

Medlem
Efter milage runs, card runs och tidigare bed runs är det nu alltså dags för car runs för statuspoäng.

Maximerande enligt följande modell:
Kommande bilhyror förbetalas, givetvis helst under x2 helg då kommande flygs Gretabränsle även handlas till våra pointsharegrupper (900/9950:9öre/p) SAS MC maxas då (card run) och får sedan vila lite månaden efter med 500 statuspoäng. :cool:
 

Ano

Medlem
Blir roligt att se folks prisjämförelser mellan denna kampanjs prisklass/bracket och ordinarie pris/andra erbjudanden.

Det torde trots allt vara rätt så högt pris på 500 statuspoäng, så rimligtvis kommer det finnas billigare priser tillgängliga utanför detta erbjudande.
 

pswe

Medlem
Blir roligt att se folks prisjämförelser mellan denna kampanjs prisklass/bracket och ordinarie pris/andra erbjudanden.

Det torde trots allt vara rätt så högt pris på 500 statuspoäng, så rimligtvis kommer det finnas billigare priser tillgängliga utanför detta erbjudande.
Märkligt, det är info som lagts till på sidan sedan den andra kampanjen lanserades. Finns inget i villkoren kring statuskampanjen.
Är det ststuspoäng utöver extrapoäng eller?
Kampanjen med upp till 5000 poäng är för övrigt begränsad till 14 dagar, så de hänger nog inte ihop.
 

Erik M

Medlem
Har ni lyckats boka, eller ens se en bokningsbar bil via länken som ska kunna ge statuspoäng?
 

Tamas

Medlem
Det syns inte om det ger statuspoäng eller inte. Har en hyra i LA för 2 dagar i april, priset blir $8 dyrare nu än för några dagar sen. Jag orkar inte ta fighten med Hertz och SAS sen så låter jag bli.
 

Erik M

Medlem
Nu hittar jag bilar. Inte billigt. Inget dygn i Umeå under 1010 kr de datum jag kollat. Två dygn i Bologna 1656 SEK i slutet av juli. Men jag hoppas kunna hitta någon sweet spot, ger inte upp så lätt!
 

Shoreline

Medlem
Blev att ändra ett par Avis-bokningar till Hertz istället. Några hundringar billigare på totalen, och eventuellt 1000 statuspoäng på kontot.

Däremot dubbla budskap vad gäller extrapoäng?

Upp till 5 000 EuroBonus extrapoäng per hyra baserat på hyreslängd:
  • 1 500 SAS EuroBonus extrapoäng för hyrperioder på 1-2 dagar
samt
Du tjänar Extra poäng per uthyrning på berättigade priser när du hyr en bil från Hertz enligt följande:
  • 1-6 dagar: 1 000 Extra poäng

Återstår att se, helt enkelt!
 

Thornado

Medlem
Efter milage runs, card runs och tidigare bed runs är det nu alltså dags för car runs för statuspoäng.

Car runs har jag gjort många, men bara för extrapoäng.

Blir dock svårt att hitta värde i detta, behöver ju hitta hyror för under 500 kr per dygn för att det ska billigare än att bara köpa statuspoängen direkt från SAS (om man nu inte faktiskt har tänkt köra bilen också).
 

pswe

Medlem
Jag tror baserat på mail som kom nu att baspoängen är nyhet som inte hänger ihop med kampanjen. Det är också logiskt med spannen av antal dagar som stämmer överens med ordinarie extrapoängen. De skriver uttryckligen att det är statuspoäng och extrapoäng som kommer delas ut.
God nyhet!
 
Toppen