Tack för all input!
Det känns som att det här kortet borde passa mig, men det är som några i tråden påpekat, man bör utgå från Stockholm. Det bättre utbudet vad gäller Dinner for Two och tillgången till Pontus vid varje resa hade helt klart räckt för att motivera kortet.
Kanske AMEX kan skruva lite på sitt utbud för oss i söder?
Jag hoppas!
...
Bara spekulerar lite (som man gör på forum), jag läste följande:
"SkyTeam till skillnad mot Star Alliance, är en mycket mindre allians vilket gör att SAS kommer att kunna spela en betydligt mer viktig roll. Anledningen till att AF/KLM anser det intressant att vara medägare i SAS är att Amsterdam kommer att se en minskning av flygoperationer de kommande åren. Politikerna i Holland vill begränsa flygtrafiken på Schiphol, och kommer att införas fler skatter och avgifter på flygresor till, från och via Amsterdam. Det i sig, kommer att ge en större möjlighet för Kastrup i Köpenhamn att växa och bli en viktigare knutpunkt än vad flygplatsen redan är idag. Inte bara för skandinaver, men också för kunder från andra länder, som kan välja att flyga via Köpenhamn istället för via Amsterdam eller Paris. SAS har offentligt redan gått ut med att de satsar på Köpenhamn som sin viktigaste hub, även att både Sverige och Norge kommer fortsätta med långdistansrutter."
Om nu SAS blir en viktigare spelare i nya alliansen och Kastrup skall växa, hade det inte känts vettigt att AMEX etablerade sig på Kastrup?
Likt ARN, egen Lounge och kanske Fast Track?