Senaste nytt

Från 14e Mars 2024 höjs avgiften för Amex Elite & Premium

Gadbois

Ny medlem
Beställde nytt igår och mitt har beräknad leverans 22/3. Får se om det håller men enligt min erfarenhet brukar Amex kort levereras enl utlovat datum.

Egentligen har ju kortets design noll betydelse men nytt är alltid kul och ska de börja ta 500 kr/mån kan de åtminstone få skicka ut det nya, haha. ;)
Bra med nya designen om man har en slimmad plånbok eller korthållare. Att den präglade upphöjda texten försvinner till förmån för tryckt gör att det blir mer plats
 

LKR

Medlem
Jag beställde en uppgradering till Elite den 14 mars utan vetskap om den nya kortdesignen. Fick mitt nya kort idag, så klart i plast med gamla utseendet :(

Ringde supporten och innan jag ens hann ställa frågan om jag kunde få ett nytt i metall så fick jag beskedet att de skickar ut ett metallkort på en gång med förväntad leverans 28 mars. Guldstjärna till Amex-supporten!
 

Magnus.j93

Medlem
Beställde i fredags och hade 22 Mars som förväntat datum. Men fick nya metallkortet igår. Så helt klart snabbare än förväntat.
Helt klart bättre än plastkortet men vet inte hur mycket "premium" det egentligen känns.

Känns som det ligger någon "plastcoating" ovan. Vet inte om det är samma på Platinum?
Hur som, helt klart bättre än tidigare plastkortet. Men vet inte om det rättfärdigar prishöjningen haha
 
Beställde i fredags och hade 22 Mars som förväntat datum. Men fick nya metallkortet igår. Så helt klart snabbare än förväntat.
Helt klart bättre än plastkortet men vet inte hur mycket "premium" det egentligen känns.

Känns som det ligger någon "plastcoating" ovan. Vet inte om det är samma på Platinum?
Hur som, helt klart bättre än tidigare plastkortet. Men vet inte om det rättfärdigar prishöjningen haha
baksidan brukar vara en tunn tunn plast limmad på då magnetremsan inte går att montera rakt på metalen typ. Så var Metall-Platinumkortet när jag fick det före pandemin i alla fall. Du hade dessutom inte kunnat skriva din signatur rakt på ren metall med en "vanlig penna" :)
 

LPC123

Medlem
Någon som lyckats att få bild på det nya kortet i Applepay? jag har fortfarande det gamla kortet även om jag raderade det och la till det nya?
 

zippan

Medlem
Beställde i fredags och hade 22 Mars som förväntat datum. Men fick nya metallkortet igår. Så helt klart snabbare än förväntat.
Helt klart bättre än plastkortet men vet inte hur mycket "premium" det egentligen känns.

Känns som det ligger någon "plastcoating" ovan. Vet inte om det är samma på Platinum?
Hur som, helt klart bättre än tidigare plastkortet. Men vet inte om det rättfärdigar prishöjningen haha
Det är folie på fram- och baksida.
 
Någon som lyckats att få bild på det nya kortet i Applepay? jag har fortfarande det gamla kortet även om jag raderade det och la till det nya?
Jag nämnde det för Amex idag när jag talade med dem om ett annat ärende. Svaret var att det krävs en uppdatering hos Apple. Nu tror jag inte på det utan det var nog en tjejgissning från Amex.
 
Toppen