Senaste nytt

Hyrbil eller andra transportmedel i Las Vegas?

Tamas

Medlem
Jag ska spendera 3 dagar i Vegas, konferens mestadels.

Undrar om det kan vara värt att hyra bil för drygt $200 för 3 dagar eller förlita mig på Uber/Lyft eller andra lokaltransport istället?
Kommer bo på Luxor och jag räknar med att vill åka till Downtown för att besöka Brewery Row - dit vill man kanske inte köra själv - men annars flygplats T/R, kanske några turer till nån affär att införskaffa mat och sånt.

Hur hade ni gjort? Det var ett tag sen jag var där, finns det supermarket med måttliga priser nära Strip?
 

Xilan

Medlem
Jag ska spendera 3 dagar i Vegas, konferens mestadels.

Undrar om det kan vara värt att hyra bil för drygt $200 för 3 dagar eller förlita mig på Uber/Lyft eller andra lokaltransport istället?
Kommer bo på Luxor och jag räknar med att vill åka till Downtown för att besöka Brewery Row - dit vill man kanske inte köra själv - men annars flygplats T/R, kanske några turer till nån affär att införskaffa mat och sånt.

Hur hade ni gjort? Det var ett tag sen jag var där, finns det supermarket med måttliga priser nära Strip?
Kolla vad parkering på hotellet kostar för att kunna göra en vettig jämförelse.
Personligen gillar jag att ha hyrbil för att känna mig helt fri att åka dit jag vill, när jag vill. Men i USA kan parkeringen på hotellet många gånger vara dyrare än själva hyrbilen per dygn. Det kan vara bra att ta med i beräkningen OM det är priset som är avgörande.
 

Jannes

Medlem
Uber/Lyft funkar bra i de områden du nämner, om du inte ska åka längre än så skulle jag säga att skippa hyrbilen, är bara en extra kostnad och tidstjuv vid hämtning/lämning.

Tropicana till Downtown kostade 20USD inklusive 3 dollar dricks med Uber förra sommaren.
 

LKR

Medlem
Håller med föregående talare, jag hade absolut skippat hyrbil om du tänkt hålla dig runt the Strip och eventuellt en vända till Downtown. Luxor ligger nära flygplatsen och parkering på MGMs resorts kostar $18-23/dygn. Lägg på tid/kostnad för att hitta parkering runt om i Vegas samt trafikbök/hämtning/lämning. Du kan åka mycket Uber för motsvarande kostnad.

Alternativ om du har ett par extra dagar och gillar häftig natur: Hyr en bil och kör till Zion National Park i Utah!
 

fcx

Medlem
Uber/Lyft funkar bra. Man kan åka för runt 100 USD/dygn utan att det blir dyrare än hyrbil (ink. alla kostnader). Sen kan man ta monorailen någon gång också mest för att det är lite kul.
 

Tamas

Medlem
Tack för alla insikter, det blir ingen hyrbil, finns ingen extra tid för nån utflykt denna gången tyvärr.
Får se hur konferensen jagar upp app-taxi priserna :)
 

MLG55

Medlem
Uber är klart smidigast, Dock hyrde vi en trevlig cab en dag för utflykt till Grand Canyon och vi tog även en sväng till Red Rock canyon som var mycket trevligt
 

zippan

Medlem
Tack för alla insikter, det blir ingen hyrbil, finns ingen extra tid för nån utflykt denna gången tyvärr.
Får se hur konferensen jagar upp app-taxi priserna :)
Jag kör Uber och Lyft i USA. Kan skiljas ganska rejält i pris under rusningstid. Samt Lyft får man Hilton honors-poöng. Vilket är en trevlig bonus.
 

RobHK

Medlem
Om du ska till det stora convention området så kanske det ingår att åka Tesla ifrån konferensen till ett par platser i tunneln under marken. Den går iaf till Resortsworld.
 
Toppen