Senaste nytt

Hertz Florida tullar?

JockeS

Medlem
Åker till Florida i 10 dagar i sommar med familjen.
Vi hyr en bil från Hertz i Fort Myers och kommer inte köra så jättemycket.
Rutten är planerad:
Fort Myers
Miami Beach
Orlando
Tampa
Fort Myers

Har försökt läsa på ang tullarna men fattar nada.
På vissa ställen står det att man betalar per dag när man kör igenom en tull.
På andra står det att man betalar 69.95/vecka som fast avgift.

Kan någon vänlig själ förklara enkelt vad det faktiskt kostar med lösning från Hertz eller någon anna lösning som skulle fungera för oss?
 

Swedestar

Medlem
Sixt tog 9$ per dag för express toll när jag hyrde i Miami 2018. Detta debiterades för varje dag på hyran. Hade liknande rutt som er.
Florida's Turnpike från West Palm Beach upp till Orlando är avgiftsbelagd, likaså motorvägen över Everglades. Valde man inte till express toll så debiterades man per passage plus några dollar i avgift. Kanske hade blivit billigare att skippa då vi inte körde på så många avgiftsbelagda vägar men det var smidigt och orkade inte krångla med det.
 

AABack2ARN

Medlem
GÅR det fortfarande att betala tullarna kontant (eller med kort) per passage så att biluthyrningsfirman inte blir involverad alls?
 

Joje_66

Medlem
Åker till Florida i 10 dagar i sommar med familjen.
Vi hyr en bil från Hertz i Fort Myers och kommer inte köra så jättemycket.
Rutten är planerad:
Fort Myers
Miami Beach
Orlando
Tampa
Fort Myers

Har försökt läsa på ang tullarna men fattar nada.
På vissa ställen står det att man betalar per dag när man kör igenom en tull.
På andra står det att man betalar 69.95/vecka som fast avgift.

Kan någon vänlig själ förklara enkelt vad det faktiskt kostar med lösning från Hertz eller någon anna lösning som skulle fungera för oss?
Här finns all info https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
Man kan köpa en egen Sunpass och välja bort Hertz lösning https://www.sunpass.com/en/about/whereToPurchaseSunPass.shtml
 

cbroxe

Medlem
Var precis i Fort Lauderdale / Miami. Verkar vara express lanes/ tolls överallt däromkring. Verkar inte gå att betala kontant. Jag betalade i förväg (all inclusive) för tullavgifterna. Vet att man blir lite blåst av detta av hyrbilsfirmorna, men jag orkade inte heller krångla.
 

Hachans

Medlem
Var precis i Fort Lauderdale / Miami. Verkar vara express lanes/ tolls överallt däromkring. Verkar inte gå att betala kontant. Jag betalade i förväg (all inclusive) för tullavgifterna. Vet att man blir lite blåst av detta av hyrbilsfirmorna, men jag orkade inte heller krångla.

Ja, man betalar för enkelheten. Lite som att köpa veckokort i kollektivtrafiken när man är på semester. Finns nästan alltid billigare lösningar men inte lika enkla. Kollektivtrafikbolagen tjänar massor av pengar på dem.

Och nej, det går inte att betala med kontanter alls längre. Såg de höll på att riva de sista båsen.
 

jonten

Medlem
Enterprise för två veckor sen.
De dagar man åkte på betalvägar så blev man debiterad 4.95 i serviceavgift per dag (max 25 USD per hyresperiod) Sen tillkommer avgifterna.
Avgifter är 0.5-4 isch USD.
Så åker du säg 10 mil en dag så kostar det kanske 4.95 plus 5-7 dollar.
Inte särskilt dyrt hos Enterprise
 

Piffsan

Medlem
Det är olika för respektive hyrbilsbolag. Vissa tar ut per dag, vissa per toll, vissa har max avg medan vissa har inte…
Hittade en sammanfattning på denna externa länk som är uppdaterad i januari i år.
Vi har räknat på det och de gånger vi varit i Florida har vi tjänat på att ta den dagliga avgiften snarare än den tilläggsavgift som hyrbilsfirman ”erbjudit” (försökt sälja in).
Brukar stå i det finstilta på resp hyrbilssida vad det kostar att inte acceptera sunpass

 
Toppen