Senaste nytt

Lufthansa strejk 20:00 från 6 mars till 9 mars

Stenis32

Medlem
Irriterande med alla dessa strejker! Fick precis SMS om strejk-inställda flighter på min revenue-flygning med Lufthansa till Seattle (ARN-FRA-SEA) nu på torsdag: Ombokning pågår...

Snacka om att vara glad att jag har en "backup"-bokning (award) sedan tidigare ARN-CPH-LAX-YVR den 7 mars :) Enda kruxet med den bokningen är att jag inte har ngn komplett hemresa annat än från EWR. Jag hade tänkt vänta in alternativ från SEA till NYC men det är ju kört nu med Uniteds frånfälle för bokningar.

Notering: Jag ska egentligen vara i Seattle men tänkte åka skidor i Whistler några dagar innan, därav avstickaren till YVR. Det blir stökigt med bokningar detta, får se vad LH kommer med för alternativ.
 

agolic

Medlem
Har FRA - HND på fredag som jag fått sms om att den är inställd men SAS supporten kan inte se den som inställd så de kan inget göra än. Är det bara att vänta och se eller kan man göra något proaktivt?
 

infosky

Medlem
Har FRA - HND på fredag som jag fått sms om att den är inställd men SAS supporten kan inte se den som inställd så de kan inget göra än. Är det bara att vänta och se eller kan man göra något proaktivt?

Ladda ner Lufthansas app, borde gå att se där när de försöker boka om.
 

Tamas

Medlem
Irriterande med alla dessa strejker! Fick precis SMS om strejk-inställda flighter på min revenue-flygning med Lufthansa till Seattle (ARN-FRA-SEA) nu på torsdag: Ombokning pågår...

Snacka om att vara glad att jag har en "backup"-bokning (award) sedan tidigare ARN-CPH-LAX-YVR den 7 mars :) Enda kruxet med den bokningen är att jag inte har ngn komplett hemresa annat än från EWR. Jag hade tänkt vänta in alternativ från SEA till NYC men det är ju kört nu med Uniteds frånfälle för bokningar.

Notering: Jag ska egentligen vara i Seattle men tänkte åka skidor i Whistler några dagar innan, därav avstickaren till YVR. Det blir stökigt med bokningar detta, får se vad LH kommer med för alternativ.
Det går att boka United via telefon, om det finns tillgänglighet såklart. Bara online hittar man inte platser om man söker EB award
 

Johan F

Medlem
Har FRA - HND på fredag som jag fått sms om att den är inställd men SAS supporten kan inte se den som inställd så de kan inget göra än. Är det bara att vänta och se eller kan man göra något proaktivt?
Titta vilka alternativ som finns så du är förberedd när du ev behöver prata med någon
 

henrik l

Medlem
Frun med kollega är nere i Valencia med 15-ish gymnasieelever och ska flyga hem på på torsdag med LH. Paniken börjar sprida sig bland eleverna när dom får SMS om inställda flighter. Ska bli intressant att se hur kommunens resebyrå Big Trouble, förlåt, Big travel löser detta. Som jag sa till min kära fru, ligg på byrån, Lufthansa kommer antagligen inte att att lyfta ett finger om man hör av sig till dem. Trösten är att eleverna bor hos spanska familjer, så där får det väl bli en "extended stay" :D
 
Jag har en award flight som börjar i PTY i morgon em och via CLO till MAD! Från MAD via FRA till ARN var det LH men de två sista leg är nu inställda! Intressant och se vad som händer när jag når MAD på onsdag em?!
 
Toppen