De brukar säga att det kan ta 6 veckor innan poängen syns på EB kontot, så 6 veckor ska man vänta för att kunna få någon action från supportenHur länge väntade du innan du kontakta guldsupporten (Hertz guldsupport antar jag?)
De brukar säga att det kan ta 6 veckor innan poängen syns på EB kontot, så 6 veckor ska man vänta för att kunna få någon action från supportenHur länge väntade du innan du kontakta guldsupporten (Hertz guldsupport antar jag?)
Det stämmer när poängen inte kommit alls. I detta fallet när jag fått fel poäng mailade jag relativt omgående efter att poängen kom in vilket var ca två veckor efter avslutad hyra. Då löste det sig på ca fem arbetsdagar.De brukar säga att det kan ta 6 veckor innan poängen syns på EB kontot, så 6 veckor ska man vänta för att kunna få någon action från supporten
Undra vad det är som gör att de tar sån tid att betala ut poängen? Min första hyras poäng kom efter drygt 10 dagars väntan.De brukar säga att det kan ta 6 veckor innan poängen syns på EB kontot, så 6 veckor ska man vänta för att kunna få någon action från supporten
Tidigare har Hertz haft skrivningen att det är uthämtningsdatumet som styr och så har också poängen kommit in.Dum fråga får dumt svar men det står ju i första inlägget att det gällde för hyror till 31/3. Om jag då har en bokning som börjar 29/3 och slutar 2/4, tror ni man får 5k poäng ändå? Eller måste hyran avslutas senast 31/3 för att poängen ska betalas ut?
På bokningen syns samma koder som varit synliga för bokningar som börjat och slutat innan 31/3 också. Dock provade jag nu att ändra datum med koderna inlagda och det funkar på hyror som påbörjas senast 31/3 men försöker jag välja valfritt datum efter 31/3 så stöter jag på patrull.Tidigare har Hertz haft skrivningen att det är uthämtningsdatumet som styr och så har också poängen kommit in.
Nu är texten annorlunda och noterade att sidan inte visade kampanjpoäng i bokningsdialogen om returdatumet var efter 31/3.
Så jag väntar mig bara vanliga poängen, men givet att det ofta varit en del strul med Hertz och SASpoäng så blir jag inte förvånad om det trillar in lite mer än väntat.
Jag har haft liknande ärende, typ varje gång jag hyr från lokala kontoret blir det såhär. Trots att jag uttryckligen valt att inte samla Hertz GP poäng... Kass system de har, be snällt igen att byta från hertz poäng till SAS för du har visst lagt in EB numret.Jag har uppmärksammat att de lagt in poängen i Hertz egna medlemsprogram istället för EB-poäng. Detta på bokningar som bokades under kampanjen men vars datum/tid eller bil har ändrats. Dock har samtliga rabattkoder från kampanjen ändå synts i bokningen. Hertz Guldservice hävdar att de inte kan ändra utbetalningen av Hertz poäng och att EB-numret inte varit tillagt..
De har mer eller mindre stängt dörren den dörren..men ska nu skicka in alla bokningsbekräftelser jag har. Som det framgår på bilden här är ju bokningen gjord i inloggat läge på SAS. Annars hade det inte stått Eurobonus gold tänker jag. Rätta mig om jag tänker tokigt.Jag har haft liknande ärende, typ varje gång jag hyr från lokala kontoret blir det såhär. Trots att jag uttryckligen valt att inte samla Hertz GP poäng... Kass system de har, be snällt igen att byta från hertz poäng till SAS för du har visst lagt in EB numret.
Tyvärr står den texten om CDP för SAS ligger inne, styr inte intjäningen. Deras bokningsdialog på hemsidan är lurig, du måste aktivt kryssa i att du vill tjäna poäng till flygpartner, defaultvalet är deras eget program…vid ombokning har jag noterat att den ändrar till deras program, så du måste själv tala om igen att du vill ha det till SAS och vilket nummer där.De har mer eller mindre stängt dörren den dörren..men ska nu skicka in alla bokningsbekräftelser jag har. Som det framgår på bilden här är ju bokningen gjord i inloggat läge på SAS. Annars hade det inte stått Eurobonus gold tänker jag. Rätta mig om jag tänker tokigt.