Senaste nytt

Dubbla poäng med ditt Mastercard 23 till 25 februari 2024!

M.K

Medlem
Detta var ju löjligt enkelt, sprängd kredit utan diverse andra lösningar som Curve redan dag 2. Nästan skönt slippa det jobbet.

Lite nya vitvaror, diverse årskort, helgspend samt hotellbokningar längre fram gjorde detta mycket enklare än jag trodde, så enkelt med speeeend :cool:

Ny taktik blir väl att spara betalningar till större planerade utgifter till just dessa helger för maxad kredit. 500 statusp. andra månader med Amex för voucher.

Återigen mer Amex alltså mellan X2 helger efter SAS MC försämringarna. :) Mindre spend där utan X2.
 

Sir Lemon

Medlem
En kort fråga: Hur många poäng får man med poänghelg om man köper presentkort hos SAS med MC SAS Premium? Är det samma sak som att köpa flygresor?
 
  • Gilla
Reactions: LKR

FilipJ

Medlem
Vill bara ge lite kontrast mot alla maxade krediter... :D Jag har handlat rejält med mat på citygross, betalat hämtmat åt kompisen som inte samlar poäng men som kan tänka sig att swisha iom att han vet vad jag är ute efter, betalat 3-fakturan, och köpt bio-bränsle till nästa sas-resa. Typ 3000 kr totalt. Känns helt okej ändå!
 

Berkan

Ny medlem
Och nu drogs betalningen idag, nu på morgonen.:mad:
Hände mig samma sak i höstas under poängkampanjen, men då med Radisson. Ser ut som att du genomförde bokningen i fredags, var det på dagen eller under kvällen? Kanske ökar oddsen att pengarna dras snabbt om man gör bokningarna direkt på morgonen den första dagen med dubbla poäng?
 

lillemannen

Medlem
Hände mig samma sak i höstas under poängkampanjen, men då med Radisson. Ser ut som att du genomförde bokningen i fredags, var det på dagen eller under kvällen? Kanske ökar oddsen att pengarna dras snabbt om man gör bokningarna direkt på morgonen den första dagen med dubbla poäng?
Var på fm i fredags. Bokade ett par andra hotell som blev dragna under helgen.
 

M.K

Medlem
Vill bara ge lite kontrast mot alla maxade krediter... :D Jag har handlat rejält med mat på citygross, betalat hämtmat åt kompisen som inte samlar poäng men som kan tänka sig att swisha iom att han vet vad jag är ute efter, betalat 3-fakturan, och köpt bio-bränsle till nästa sas-resa. Typ 3000 kr totalt. Känns helt okej ändå!
Ja vi har alla varit studenter :)

Jag hoppas du kan räkna hem kortet ändå med så liten spend och att du får en bonusresa någon gång. Tänk på att poängen går ut efter fem år också utan EBD (Diamond)+ status.

Det finns gratiskort från Amex (blue) annars där du får 10p per 100kr. Inte så dumt kort faktiskt med studentekonomi då det som sagt är helt gratis.

Lycka till med samlandet, livslång hobby det för oss som är extra glada i (premium) resande. :)
 

FilipJ

Medlem
Ja vi har alla varit studenter :)

Jag hoppas du kan räkna hem kortet ändå med så liten spend och att du får en bonusresa någon gång. Tänk på att poängen går ut efter fem år också utan EBD (Diamond)+ status.

Det finns gratiskort från Amex (blue) annars där du får 10p per 100kr. Inte så dumt kort faktiskt med studentekonomi då det som sagt är helt gratis.

Lycka till med samlandet, livslång hobby det för oss som är extra glada i (premium) resande. :)
Haha, det är bra tips men vet inte hur applicerbart det är för mig. Ibland har man helger utan särskilda större planerade utgifter som kan betalas med mastercard, trots allt. Curves glansdagar är som du vet förbi.

IMG_3374.jpeg
 
Toppen