Senaste nytt

SAS Presenterar: Destination Unknown

Gnopps

Medlem
Jag fick epost nu att jag fått bekräftad plats så får prata med fru Gnopps. :) Jag minns att det fanns möjlighet att avboka också efter 24t, mot en avbokningsavgift. I appen kan jag inte komma åt FAQen dock utan jag måste bekräfta resan först, och på sas.se finns ingen info längre. Kan någon här berätta vad avbokningsmöjligheterna är?
 

IT-snubben

Medlem
De har ju lovat 24h fri avbokning så jag skulle ha bekräftat omgående och låtit de dra poängen. Avbokar du sedan inom 24h så får du ju tillbaka alla poäng och platsen går till nästa i kön.
 

Gnopps

Medlem
SAS har skurit ner mycket på avgångar till/från Helsingfors de senaste åren. Det tidigaste jag kan anlända samma dag från Helsingfors är 1155 och på hemresan är det 4,5t väntan in CPH som gäller...
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Jag fick epost nu att jag fått bekräftad plats så får prata med fru Gnopps. :) Jag minns att det fanns möjlighet att avboka också efter 24t, mot en avbokningsavgift. I appen kan jag inte komma åt FAQen dock utan jag måste bekräfta resan först, och på sas.se finns ingen info längre. Kan någon här berätta vad avbokningsmöjligheterna är?
Nä tyvärr får jag tacka nej, vi har redan så många barnvaktsbehov däromkring. Någon annan får bli glad för platsen!
 

Borje L

Medlem
En "ledtråd" jag noterade är att hotellet betalas i EUR direkt på plats, och det är ingen friskrivning från att hotellskatter/turistskatt etc. tillkommer på det priset. Eftersom det är en gruppbokning så är det i de flesta större länder med sådana avgifter resenären som betalar skatten. Fritt ur minnet borde det exkludera Spanien, Frankrike, Grekland, Italien, kanske även Tyskland? Vad har vi då för EUR-länder kvar? Blir det Amsterdam månntro?
Amsterdam (eller kanske ändå Paris) låter rimligt med tanke på nya partners. Kanske besök på något HQ och välkommen till nya alliansen?
 
Toppen