Senaste nytt

Stämmer verkligheten priset?

Alex H

Medlem
Högsta belopp: Läns Utökad: 75000. AMEX Medicinsk behandling: Upp till 10 000 000 (75000 sek räcker inte långt på sjukhus i många länder, typ USA). Amex har även Räddningstjänst: Upp till 1 500 000 kronor för kostnader i samband med räddning av försäkrad.

Avbeställningskydd: Läns Utökad 45000 per försäkrad, max 75000 som ovan om fler (din resa är mer än 75000). Amex: 50000 per försäkrad.
"Amex: 50 000 per försäkrad"
Jag ska snart betala resa på 100k för två vuxna och ett barn. Om vi skulle avboka resan pga sjukdom. Betyder det att vi bara får tillbaka 50 000 eftersom resan betalades med ETT Amexkort?
 

GOTBound

Medlem
"Amex: 50 000 per försäkrad"
Jag ska snart betala resa på 100k för två vuxna och ett barn. Om vi skulle avboka resan pga sjukdom. Betyder det att vi bara får tillbaka 50 000 eftersom resan betalades med ETT Amexkort?
Per försäkrad är nyckelordet, i avsnittet Viktigt att veta/Definitioner i försäkringsvillkoren finns definition på vem som räknas som försäkrad enligt AMEX.
 

Alex H

Medlem
Om du åker mycket Lufthansa är miles&more ett alternativ. Speciellt om du har några businessclassresor per år.
Ursäkta några dumma frågor.
1. Om jag bokar tre business (två vuxna och ett barn) på Lufthansa. Kommer alla tre miles&more poäng till mig eller ska den andre vuxen och barnet också skaffa varsitt miles&more konto?
2. Om jag betalar med Amex SAS Elite. Kommer jag få Eurobonuspoäng OCH mile&more poäng?
 

MrRob

Medlem
Ursäkta några dumma frågor.
1. Om jag bokar tre business (två vuxna och ett barn) på Lufthansa. Kommer alla tre miles&more poäng till mig eller ska den andre vuxen och barnet också skaffa varsitt miles&more konto?
2. Om jag betalar med Amex SAS Elite. Kommer jag få Eurobonuspoäng OCH mile&more poäng?

1. Du får bara poäng på det du flugit oavsett var mile'sen registreras. Så vill alla tre få poäng behövs tre separata konton hos berört flygbolag.
2. Du får Eurobonus-extrapoäng genom köpet med dit Amex-kort och M&M-poäng om du krediterar flygningen hos dem. Två helt olika saker oberoende av varandra.
 

mrestes

Medlem
1. Du får bara poäng på det du flugit oavsett var mile'sen registreras. Så vill alla tre få poäng behövs tre separata konton hos berört flygbolag.
2. Du får Eurobonus-extrapoäng genom köpet med dit Amex-kort och M&M-poäng om du krediterar flygningen hos dem. Två helt olika saker oberoende av varandra.
Med EuroBonus kan ni utnyttja Point sharing for att kunna använda alla poäng som om det var samma konto. Vet ej om liknande finns för M&M.
 
Toppen