Senaste nytt

Destination unknown - var ska vi åka?

FredrikW

Medlem
Bakgrund:
Planerat en långweekend med en kompis i Chicago nästa helg 23-26/2 då vi ska på ett spelkonvent samt dricka öl, äta mat och umgås i största allmänhet. En 241 bokning finns och tanken är att leta first uppgradering under veckan som kommer.
Nu har förutsättningarna ändrats och vi har inga biljetter till konventet, däremot lediga från jobb och familj och kan åka var som helst istället. Kom gärna med tips på bra resmål. Som backup har vi alltid Chicago men med fullt fokus på öl, mat och häng.
Poängbudget inga problem, i vanlig valuta letar vi inte efter något exklusivt, hellre prisvärt.
Gärna möjlighet till first first för medresenären.
Utgår från Arn.
Åker fredag 23/2 och behöver vara tillbaka under tisdag 27

Tokyo, seoul, highway 1 & Vegas är ställen jag tänker mig hålla utkik efter, men är öppen för förslag. Var hade ni åkt på sista minuten?

Tack på förhand
 

mrestes

Medlem
Portland är riktig bra för öl men nog för krångligt att ta sig till. Öl och mat är det som Bryssel och andra ställen i Belgien är bra på, om du vill minska på tiden i luften. Baladin är ett sjukt bra italiensk bryggare med som till och med erbjuder boende på några ställen. https://www.baladin.it/en/
 

Philip G

Medlem
Boston - Gott utbud och där ligger Treehouse Brewing Company med Untappd-ettan King Jjjulius som endast går att hitta i deras taprooms. Hade offrat en njure för att ha tiden att ta en tripp dit, men med nyfödd går givetvis laget före jaget!
 

sembl

Medlem
Nja Treehouse är knappast Boston. Inte ens deras Tewksbury skulle jag säga är Boston. Men jag håller med gillar man öl så ska man åka ut till.min favorit lokation Charlton.
 

palmen

Moderator
Boston har stor chans för First från Munchen. Just nu 7 lediga platser i First så lär släppas awards.

Ölscenen är grym där. Trillium har tappat room mitt i stan, även Longlive har öppnat där även om det är lite längre ut. Trilliums bryggeri, Widowmaker och Vitamin Sea ligger strax söder om stan.
Tree house är absolut inte Boston, bryggeriet ligger typ 1,5h bort västerut. Om ni kör bil, åk norrut och ta Tree House Tewksbury och sedan direkt efter till Spyglass och fortsätt sedan norrut till Portland där ni bor. Bissel Brother är grymma och finns massa bra bryggerier i stan. Kör ni lite mer norrut har ni även Maine Beer Company.

Om ni inte vill köra bil så kan ni ta tåget från Boston till Portland, kostar 29$ per väg och tar ca 3h.
 

Philip G

Medlem
Nja Treehouse är knappast Boston. Inte ens deras Tewksbury skulle jag säga är Boston. Men jag håller med gillar man öl så ska man åka ut till.min favorit lokation Charlton.
Ok flyg in till den internationella hubben Tewksbury eller varför inte Charlton eller Deersfield istället..

IMG_1752.jpeg
 

mrestes

Medlem
Jag tror hen menar att det går inte att når deras taprooms utan bilkörning på över en timme. Och då behöver ni en designated driver eller ett hotell rum i närheten, dvs flyga till Boston men inte sover där.
 

Philip G

Medlem
Jag tror hen menar att det går inte att når deras taprooms utan bilkörning på över en timme. Och då behöver ni en designated driver eller ett hotell rum i närheten, dvs flyga till Boston men inte sover där.
Nä visst, fair point. Men om man ska tolka frågeställningen ”Vart ska vi åka” så är mig veterligen bästa och närmsta punkt Boston. Sen får man väl lösa logistiken där. Om citybryggeri är ändamålet tolkade jag fel, helt enkelt!
 

FredrikW

Medlem
All information mottages tacksamt, och ölutbudet man kan nå med utgångspunkt Boston verkar vara något extra.
Känns absolut som ett bra alternativ.
 
Toppen