IT-snubben
Medlem
Fast hela potten fördelas inteÖver 180 000 000 poäng i potten!
Poängen dras ju bara från de som får följa med, så kanske 30000 x 150 pax = 4 500 000 poäng. Om de flyger med en enda a320.
Fast hela potten fördelas inteÖver 180 000 000 poäng i potten!
Finns 180 platser för denna flygningen.Någon som kommit fram till hur många platser det finns? Gissar att planen inte var att flyga A350 även om man kanske hoppas att det övervägs just nu.
Nä, såklart.Fast hela potten fördelas inte
Poängen dras ju bara från de som får följa med, så kanske 30000 x 150 pax = 4 500 000 poäng. Om de flyger med en enda a320.
Really?Imorgon skickar SAS ut meddelande till de som fått biljett.
Vad kan jag säga. Dagen är dock inte slut och detta är vad min källa på insidan SAS sa igår.Really?
Med dagens teknik finns ju ingen anledning inte ge alla ett könummer. Att ge ett nej snabbt till de som är chanslösa är absolut trevligt av SAS. Men för att fylla planet snabbare så krävs det ju att de väntelistade svarar nej snabbare än de hade gjort annars, själv tror inte det gör så stor skillnad. Det var enkelt att signa upp sig, det "jobbiga" beslutet tar man när man väl vet att man verkligen har ett val, att lägga möda på ett val som kanske inte har någon betydelse är det man vill undvika.I viss mån har SAS tagit höjd för det. För visst skulle de samtidigt som de bekräftade x st resenärer sätta y resenärer på väntelista? Dvs när 50 utnyttjar "moneyback guarantee" inom 24h så har de redan slumpat fram vem som ska bekräftas (och få sina 24 timmar att ångra). Jag förstod det som att den som är väntelistad ska se det i appen.
Allt bara för att det ska gå lätt att fylla planet och så snabbt som möjligt ge alla besked.