Senaste nytt

SAS Presenterar: Destination Unknown

intuition

Medlem
Fast hela potten fördelas inte ;)

Poängen dras ju bara från de som får följa med, så kanske 30000 x 150 pax = 4 500 000 poäng. Om de flyger med en enda a320.
Nä, såklart.
Jag menar att SAS fick köp-erbjudande för 180 miljoner poäng på 24 timmar. Man kan säga att teckningserbjudandet blev övertecknat 33 gånger. Det är inte alla varumärken som lyckas med det.
 

Anders5

Medlem
Jag tror att många kör "boka först, tänk sen"-principen så de flesta som är på flighten kommer inte att få sin plats i första rundan utan få en avbokad biljett långt senare och många kommer att få en plats som är avbokad flera gånger.
 

intuition

Medlem
I viss mån har SAS tagit höjd för det. För visst skulle de samtidigt som de bekräftade x st resenärer sätta y resenärer på väntelista? Dvs när 50 utnyttjar "moneyback guarantee" inom 24h så har de redan slumpat fram vem som ska bekräftas (och få sina 24 timmar att ångra). Jag förstod det som att den som är väntelistad ska se det i appen.
Allt bara för att det ska gå lätt att fylla planet och så snabbt som möjligt ge alla besked.
 

Jannes

Medlem
Jag tror det är ännu enklare än så, de har tagit alla anmälda och ställt dem i ordning #1-#xxxx
180 första får bekräftelse och i takt med att folk tackar nej så skickas biljetten vidare till näst i kö.

Sen är ju frågan hur SAS gjort ordningen, men de hävdade väl att slumpen ska avgöra.
 

Anders5

Medlem
I viss mån har SAS tagit höjd för det. För visst skulle de samtidigt som de bekräftade x st resenärer sätta y resenärer på väntelista? Dvs när 50 utnyttjar "moneyback guarantee" inom 24h så har de redan slumpat fram vem som ska bekräftas (och få sina 24 timmar att ångra). Jag förstod det som att den som är väntelistad ska se det i appen.
Allt bara för att det ska gå lätt att fylla planet och så snabbt som möjligt ge alla besked.
Med dagens teknik finns ju ingen anledning inte ge alla ett könummer. Att ge ett nej snabbt till de som är chanslösa är absolut trevligt av SAS. Men för att fylla planet snabbare så krävs det ju att de väntelistade svarar nej snabbare än de hade gjort annars, själv tror inte det gör så stor skillnad. Det var enkelt att signa upp sig, det "jobbiga" beslutet tar man när man väl vet att man verkligen har ett val, att lägga möda på ett val som kanske inte har någon betydelse är det man vill undvika.
 
Toppen